Sunday, March 29, 2009

Saker vi lärt oss i helgen...

1. Att svart mjölk också är mjölk.

2. Att Frozen Strawberry Daquiri inte är någon patentmedicin mot för mycket jobb. Men ett bra försök.

3. Att en viss tjejs prydlige kille piercat bröstvårtorna. Och att det är jäkligt praktiskt enligt henne. *

4. Att Tommy Lee Jones fortfarande är en klar favorit. Stentuff. Fårad. Übercool. Som i "No Country For Old Men." Med replikskiften som:
Lagens väktare junior:"-It sure is a mess, ain't it sheriff?"
Sheriffen (Tommy Lee) "-Well, if it ain't, it will do til the mess gets here..."

5. Att vissa tydligen tycker det är helt okej att bjuda hem sig själva till mig. Bara för att jag varit lite dålig på att höra av mig på sistone. Att det å andra sidan är ganska lätt att mata folk som går på skumma dieter. (Tänk svart kaffe och skivad ananas här. Försökte fresta med lite annan frukt** också. Men det var tydligen förbjudet.)

6. Att jag tydligen har rätt sorts grannar. Det är andra gången jag får en tjusigt inslagen vinflaska för att ha tagit in deras tidning ett par dagar.

7. Att nästa gång någon insisterar på att jag borde träffa hennes-killes-kompis Marcus/Lukas/Kalle/whatever som gärna hänger med ut, så ska jag säga nej direkt. För han kommer undantagslöst vara den mesige killen som är hennes killes sidekick och enligt henne vore jättepraktiskt om jag blev ihop med. Så vi kunde gå ut alla fyra.


* Oh. I so did not need to know that one. Kommer aldrig att kunna se honom igen utan att tänka på hennes lilla utläggning. Eeew.
** Finns nästan alltid färsk frukt hemma hos mig. Även om jag knappt hunnit äta ens den den här veckan.

12 comments:

Anonymous said...

1. O fan.

2. En medicin jag är beredd att prova närhelst.

3. :o

4. En fårad stentuff Sork ler i smyg och fortsätter hoppas ;)

5. Så bra se till att ha jordgubbar till 2.

6. Sno tidningen och få vin. Tjusigt!

7. Point taken. Får väl lov att presentera mig själv.

Sorken

A. said...

Praktiskt? På vilket sätt praktiskt? Att hon hittar dem direkt? :D

Kim M said...

Härliga grannar!
Oväntat besök är för övrigt inte okej. Jag blir asirriterad när det händer.

Ninde said...

Sorken:
1. Vilket jag pedagogiskt fick förklara för en förvirrad Mellanchef i fikarummet i fredags..

2. Frozen Daquiri on a Saturday, keeps the doctor away, eller nåt sånt..

3. Indeed.

4. Kan du imitera hans karaktär från "Men in Black" filmerna med blir jag riktigt impad..;)

5. Har jag ofta faktiskt. Med eller utan bubbeldricka till..:)

6. Tyckte jag med..

7. Bra där..:)

A: Tja..det hintades nåt om
"on-switch" funktionen. Jag forskade inte i detaljerna. Dels känner jag henne inte så väl. Dels känner jag inget överhängande behov av att veta alla detaljer..

Kim: Jobbigt läge ibland ja...:)

emster said...

Ihhh, pierca nipples. Usss!

Ninde said...

emster: Håller med dig där...

Miasworld said...

Frozen Daiquiri funkar alltså inte heller? Jag brukar försöka Martini Rosso med is, men det funkar inte heller.

A. said...

Du fråga inte mer än om on-switchen? Och det tror du att jag köper...

Its a weak offer and you shouldn't be selling it... :-D

Ninde said...

Mia: Illa, illa. I guess we just have to keep trying..

A: *Tss* Gjorde jag inte. Quite frankly my dear. I just didn't give a damn..;)

Anonymous said...

Här skulle man ju kunna punkta upp en del.

Konstarar att kylskåpet blev mycket snyggare med svarta mjölkpaket, bästa greppet nånsin. Både design- och pedagogik-mässigt.

Hål i bröstvårtor ser jag inte några problem med, men vad dessa hål används till kan man väl hålla för sig själv kanske.

Förstår inte det där med att ta in tidningen? Bor du i kollektiv eller är det någon värdelös stockholmshistoria där servicen är obefintlig?

Låter sommrigt med frozen D´s :) Längtar

Royal

Anonymous said...

Vadå jag imitera Tommy Lee :o

Det är ju han som har imiterat mig!


StenSorken

Ninde said...

Royal: Sant. Minimjölken kunde gärna få fortsätta ha svart förpackning. Den är alldelles för lik lättfilen uppifrån nu..

Ha ha nja. Don efter person...

Tidningshållare vid dörren. Brukar ta in den åt dem om de åker iväg med kort varsel och de åt mig eftersom Den stora Morgontidningen ska ha ungefär sju års varsel för att avsbeställa den..

Ja! Sommar snart. Uteserveringar. Ljusa, varma kvällar. Tack för påminnelsen! :)

Stensorken: Ha ha jasså? *nickar gillande* :)