Monday, March 09, 2009

Lördag med Mr Player och Co

Lite otippat. För även om vi har sprungit på varandra då och då på AW och dylikt så var det ett tag sedan vi umgicks privat nu. Men nu var det alltså förfest hemma hos honom. Eller om man borde kalla det förlovningsfest. För årets stora nyhet är att han och relativt nya, betydligt yngre flickvännen ska gifta sig. Kors i taket. Dubbla sådana. Ungefär den sista person jag trodde skulle vandra uppför altaret och med allvarligt ansikte lova evig trohet.

Men som den hopplösa romantiker jag är vill jag ju gärna tro att han på sistone genomgått en drastisk personlighetsförändring och för första gången sedan han var 13 plötsligt kan vara trogen en och samma tjej.*

Han kramar om mig och strösslar med komplimanger. Antar att han vill vara på den säkra sidan. Lite vågspel av honom att bjuda mig. Å ena sidan är det väl inte direkt gott om tjejer i den här staden som han känner men inte hoppat i säng** med och han vill väl visa upp några gamla bekanta för den blivande bruden. Å andra sidan är det sjukt mycket jag skulle kunna berätta för henne om jag ville.

Vi fortsätter ut för att käka på ett trendigt nyöppnat ställe där man får klättra upp på såna där höga smala stolar och nojja över om de får ens häck eller lår att se större ut än den spinninginstruktör tjejs som placerat sig brevid mig. God pasta. Vitt vin. Klara den svåra konsten att prata lite gamla minnen med Mr Player samtidigt som jag hårt anstränger mig att inte nämna:
1. Något av hans många officiella ex.
2. Någon av alla de gemensamma kvinnliga bekanta som han strulat med. Ej heller den tjej som inte kan glömma honom och fortfarande tjatar på mig att fråga honom om han fått några av de meddelanden hon skickat till hans jobb.***
3. Någon situation som slutat dråpligt pga hans fallenhet för att ragga på allt och alla som rör sig och råkar vara av någorlunda rätt kön.¤

Som en kille som också känt Mr Player länge sa lite diskret innan. Vi behöver ju inte dra upp allt om hur han egentligen varit. Han kan ju få en chans att visa att han ändrat sig först. Så jag ler snällt och pratar artigt bröllopsklänningar och håruppsättningar och träning med den blivande bruden.**** Hon är smal och normalsöt men inte sådär skitvacker och bitchig så att man kunde tycka illa om henne lite i smyg. Vilket vore en smula enklare. För jag vill inte tycka att hon är trevlig och sen träffa på Mr Player ute nånstans klockan tre på natten med nån bimbo under armen.

Mr Player verkar tycka det är kul att vi kommer bra överens. Även om han ser en smula orolig ut när vi går iväg på toa samtidigt på utestället sedan. Och är borta lite väl länge. Till största delen beroende på att toan är av sjukt spejsig design. När man väl lyckats lista ut vilken kreativt placerad knapp som är spolningen respektive rätt knapp för att få tillgång till toapapper ska man ju bättra på sminket lite. Sen anta nästa utmaning. Att hitta ut från tjejtoan starkt motarbetad av inredningen. Tänk svarta väggar. Silverljusstakar. Skumt placerade jättespeglar överallt. Lite lätt drinkfnissiga. Tog säkert fem minuter.


* Första storyn om när han var ihop med två tjejer samtidigt och de av en händelse råkade komma på oväntat besök samma eftermiddag, härrör från innan jag kände honom, när han var 14 år. Tydligen satt de båda på trappen och väntade på honom när han kom hem från skolan den dagen. Hade lagt ihop två och två och hunnit prata ihop sig när han dök upp så han fick det lagom hett om öronen. Tydligen lärde han sig absolut nada eftersom han glatt fortsatt på samma spår sedan dess.

** Vi är väl ungefär 3 stycken kvar vad jag vet som inte skulle ta i honom med tång. En tjej som fortfarande är ihop med en av hans killpolare. Jag, som då jag lärde känna honom var ihop med en annan av hans Killpolare. ( Han kunde således inte stöta alltför öppet på mig, under tiden kom jag underfund med vilken hopplös Player han egentligen var.) Sedan M, som jag hann hålla lång varnande föreläsning för. Hon nobbade honom skitsnyggt. Very proud of her for that. Sen blev hon iofs raskt ihop med den något mer seriöse Storebror Player och fick hjärtat krossat i slutänden iaf när det tog slut. Männen i den familjen borde förses med varningstext. T om pappan var/är(?) snygg.

*** Mitt jobb är "kund" på samma ställe och tjejen ifråga råkar veta att jag känner Mr Player privat.

**** Som tvåfaldig tärna och högst medansvarig i organisationen av Syrrans bröllop anser jag mig vara en källa till kunskap på området. Iaf efter ett par bubbliga drinkar.

¤ Illasinnade rykten att han setts på en finare nattklubb i sällskap med två osedvanligt vackra ladyboys får tas med en nypa salt då de härör från en nyförsmådd tjej.

10 comments:

Miss Baglady said...

Bra jobbat av dig tycker jag.

Alltså mirakel händer. Stjärnor ramlar ner. Det kanske börjar regna manna från himlen.. Who knows.:)

Felicitas said...

Usch, vad läskigt. Jag tycker så synd om bra tjejer som hamnar i klorna på sådana as. :P Men den typen av killar kan vara väldigt underhållande att vara bekanta med, om man lyckas bortse från att "bytena" är människor med verkliga känslor.

Felicitas said...

Och ja. Det finns ju tjejer av precis samma skrot och korn också. De förtjänar varandra. Men på något sätt är det alltid de bra tjejerna och killarna som hamnar i klorna på de mindre bra tjejerna och killarna..?! Such a shame.

Anonymous said...

Allt är föränderligt.
Även players kan bli goa grabbar.
Vi hoppas på det bästa.

Anonymous said...

Det beror väl ilte på också, har tidigare flickvänner varit seriösa projekt även i hans ögon? En smart player är ju en player som faktiskt är öppen med att han inte är intresserad av en seriös parrelation men sedan på ytan beter sig som att han befinner sig i en ändå för att ha ryggen fri när han väl hoppar över skaklarna :-P

Ninde said...

Miss Baglady: Sant. Även om jag är lite skeptisk..

Felicitas: Alltså killen är lite av en paradox. Trevlig och underhållande som kompis. Visst tycker jag han handlat fel i de fall han haft seriösa förhållanden och ändå varit otrogen. Därför jag försökt att inte lära känna hans tjejer så väl för att inte hamna i lojalitetskonflikt.

Samtidigt vet jag flera tjejer som han haft kortare förhållanden med som fortfarande är rätt förtjusta i honom och bibehållit någon sorts vänskap efteråt.

Har också sett honom på fester ibland gå fram till någon blyg, bortkommen tjej och se till att hon kommer med i gemenskapen. Att hon har kul. Utan att vilja något mer. Bara för att han kan. Och för att han helt enkelt gillar tjejer. Generellt.

Kim: Jo. Han är ju inte en ond person egentligen. Kan bara hoppas att han mognat lite..

ms.n00b: Alltså, det har varierat.
Ofta lite av stuket "äh, vi bor bara ihop-för det är praktiskt-typ." När han pratade med vänner. Fast inte lika säkert att hon skulle hålla med.

Första sommaren jag lärde känna honom via mitt ex hade han t ex tre tjejer boende hemma hos sig några veckor. Fortfarande inte riktigt på det klara hur det hela fungerade..

Peppe said...

Vi får väl bara hoppas att han lagt slampigheten bakom sig. Folk kan ju ändra sitt beteende. Eller...?

Ninde said...

Peppe: Jo. Som den sanna optimist jag är vill jag ju gärna tro det. Även om vadslagning just nu pågår för fullt i bekantskapskretsen om hur länge han kommer hålla sig i skinnet ;)

Anonymous said...

Han har säkert genomgått den där personlighetsförändringen. Suuure.
Vill bara poängtera att alla spinninginstruktörer inte har enorma lår och stort arsle - för att nu inte dina läsare ska få för sig att så är fallet. Ge hit en sån där hög och smal stol... *mutter, mutter* ;D

Ninde said...

Vindvirvel: Ha ha var tvärtom en antydan om att de hade idealet..;)