Thursday, March 05, 2009

Strictly business

Tillbringat förmiddagen i möte med två kvinnliga kunder och Trevliga Kollegan. Fått oväntat mycket beröm för min arbetsinsats. Trevliga Kollegan däremot fick beröm för sin nya frisyr*. Så att han blev alldelles skär om öronen och var tvungen att bläddra i lite papper och harkla sig. Lite ombytta roller. Känns jämställt på något vis.

I eftermiddag ska jag in till en hög chef och mopsa mig. Tala om för honom att han har fel. Att det är mycket effektivare om vi går på mitt förslag. Jag vet att jag har rätt i sak. Har kollegor bakom mig. Och ett äldre manligt ego jag måste försöka navigera runt utan att stöta mig med alltför mycket. Samt helst undvika att dö av skräck själv i processen.


* Han har klippt sig kort och blekt det. Gulliga flickvännens idé. Jag har förståss också påpekat att han klär i det.

9 comments:

Anonymous said...

Härligt jämställt.
Lycka till med mopsingen.

A. said...

Äntligen säger jag! Dags att vi killar börjar få lite komplimanger för hur vi ser ut på jobbet också.

Men blekt håret? Jag ser en vätesuperperoxidad tysk i för små speedos framför mig. Men så var det väl inte?

Ninde said...

Kim: Mopsningen lyckligen avklarad. Han nickade instämmande t om. Prisade vare turgudarna..:)

A: Ha, ha jo är väl er tur nu..;)

Nja. Mer en normalblond kille som tycker hela konceptet med slingor verkade en aning fjolligt. Således blekt med hyfsat passande till hans ögon och hudfärg. Inte den tysk-gula varianten ha ha. Och trodde iofs det var mer ryssar som körde för små speedos på charter numera. I guld..;)

Anonymous said...

Ohhh we like! Kul att det gick bra med högre chefen!

Fö humor, dagens kommentatorslösen var unnishot för mig, märkligt passande med tanke på att jag precis läst ut "boven i mitt drama kallas kärlek" lol

Winnie The Pooh said...

Go girl!
Min man är tysksläktad... och mörk. Han skulle garanterat få den där halmtaks-gula looken om han fick för sig att bleka det.
För att inte tala om hur han skulle se ut i ett par speedos på det...
fast vem f-n ser inte ut i ett par speedos? Inte ens de sjukt vältimmade simmargrabbarna med alla sin spelande muskler kan riktigt behålla manligheten i de där minimala badbrallorna...

Winnie The Pooh said...

-Eeeeh... *rodnar*
"behålla manligheten i de minimala badbrallorna"??
Alltså, vad är det med mig idag? Nu får jag koppla ner internet innan det ballar ur fullständigt.

Ninde said...

ms.n00b: "Unishot" ha ha...;)
Läsvärd?

Fru R: Ha ha bäst du håller honom låångt borta från allt vad vätesuperoxid heter då..:D

Håller med dig. Inte ens simmarkillarna..

"Innan det v a d fullständigt?!" *fniss* ;)

emster said...

Spännande! Hoppas det gick bra! heja heja!

Ninde said...

emster: Jodå! Gick helt okej faktiskt. Jag överlevde..;)