Monday, July 02, 2007

Dagens icke kundkompatibla

På lunchen. För din kollegas skull ska jag inte säga var du jobbar. Men jag är kund. Vill köpa. Du påstår att ni inte säljer de varorna på det sättet (mindre enheter). Kollegan (som är jättetrevlig) ringer chefen. Chefen säger det jag visste att han skulle säga "sälj du bara, inga problem", till din kollega. Ändå fortsätter du att tjafsa. Så att du framställer din yngre kvinnliga kollega i dålig dager och hon får be om ursäkt och släta över.

? ! Exakt vad är ditt problem? Att du av princip hatar andra kvinnor i allmänhet och i synnerhet de som är mer än tio kilo lättare o tio år yngre än dig själv? Att du inte vill sälja och tycker kunder är allmänt jobbiga?

För din kollegas skull är jag trevlig emot henne och kort emot dig. För jag har bråttom på lunch och tusen ärenden. Jag är vanligtvis en snäll och artig tjej, tyckte inte jag hade tid att stanna och tjafsa med dig. Sen ångrade jag mig. För jag känner igen din typ. Som finner nöje i att strö sin egen bitterhet på sin omgivning. Och det grämer mig att jag missade ett ypperligt tillfälle att platta till dig inför dina kollegor. Morr..

5 comments:

Rollx said...

Vilken härlig måndag !. :D

Sånadäringa människor skall man inte bry sig om. Idioter !. :)

Hoppas att du har haft en trevlig helg fröken Ninde. :)

Peppe said...

Bitterhet är antagligen det fulaste som finns.

Anonymous said...

På henne bara!
Gå dit idag och säg åt på skarpen.
Vi tål inte sådana där bittra!

Ninde said...

rollx: Nä, men ibland måste man voffa tillbaks på dem..

Ingen höjdardag men blev höjdarmåndagskväll! Och helgen var bra herr Rollx. Din med ? :)

peppe: Iklass med svartsjuka. Kanske är de rentav kusiner?

Kim: Ramlar jag på henne igen ska jag göra det..

Rollx said...

Jarå den var ok. Tog det lugnt, höll mig hemma. :)