Tuesday, July 03, 2007

Just another Manic Monday

Hade vi igår. Så när en Tjejkompis ringer och påminner mig om att jag lovat hänga med henne ut och rida så känns det som en ren befrielse. Hem snabbt, av med smink och jobbkläder. På med ridbyxor och jodpurs. Back to basics. Mutäpplen i ena handen och bilnycklar i den andra.
Anlända till stallet en bit utanför tillsammans med Tjejkompis. Fastän det inte är som Hemstadsstallet så är ett stall alltid ett stall. Doften av nytt läder i sadelkammaren. Av sadeltvål, hästfoder och allmänt häst. Gamla minnen.

Vi avböjer artigt att rida ihop med en hop halvsnobbiga privatister på volten och sätter kursen rakt ut i den gröna sommarkvällen. Skogsstigar och små fält. Jag känner hur jag är fjorton år igen. Hur jag verkligen saknat just det här, som så sällan är möjligt i Storstadens närhet.
Sen åker vi hem till henne o käkar mackor och te. Tjejsnack. Idag glad men trött. Med träningsvärk på insidan av låren. Försökte att sitta försiktigt på eftermiddagens möte.

6 comments:

Anonymous said...

App, app, app! Sakta i backarna.
"Hem snabbt, av med smink och jobbkläder. På med ridbyxor och jodpurs".
Lade du inte en ny, fräsch make up anpassad för en ridtur?
Hmm...

Ninde said...

kim: Ha,ha..Jag övervägde faktiskt det. For a split second. Men den lilla hästtjejen i mitt inre protesterade vilt. Ville vara naturlig. Håret i flätor. Osminkad. The other me.. ;)

Anonymous said...

åh jisses vad ridsugen jag blev nu..den gamla hästtjejen i mig vaknade igen..! Ska nog försöka styra upp det där snart!
Och såklart är det osminkad som gäller..ett med naturen, eller hur var det?

Ninde said...

Synd att det är så bökigt o dyrt i stan, för det var underbart! :)

he,he ett med hästskiten jag nästan trampade i iaf..en del av charmen :)

Peppe said...

Grön av avund. Nästa gång får ni ta mej med.

Anonymous said...

Åh, jag vill också rida!!