Monday, July 23, 2007

Tufftuff tåget mot utgång i Storstaden

Blev tråkigt i tysta vagnen. Så jag traskar iväg till restaurangvagnen för lite koffein och mobilmissbruk. Hamnar i café kö bredvid grabbarna grus. Som gör vad grabbgäng på 20 nånting gör i grupp. Sjunger barnvisor och Westlife's samlade hits utan att lyckas ta en enda ren ton. Hamnar bredvid en blond snubbe i 30 års åldern. Snygg. Men tråkig. Han försöker prata med mig men jag ids bara inte. Ägnar mig istället åt min kära mobil. Ringer M som lovat möta mig vid stationen med bil. På något sätt lyckas hon övertalas mig att det är en fin fin idé att "genast gå ut och ta en drink" för att fira att jag lyckats återvända till civilisationen igen. Det var ju trots allt fredag...

Kvällens kommentarer:

* Snälla..bara ett coctailbär till..please...

*Men vad är det för blad du har i drinken? Cannabis?

* Neej, inte honom. Han är hotell portie ju...

* Meh? Koden på mitt kort funkar inte till toan ju... (full tjej vi fick assistera).

*Om vi talar danska? Ja med textremsa...

2 comments:

Anonymous said...

Haha. Jag borde åka tåg oftare. :)

Ninde said...

kim: Ja, komsi nu. Och gör en insats för miljön ;)