Thursday, July 19, 2007

Stugsovning

Jodå. Teoretiskt sett fanns det el framdragen. Till element. Men inte lampa. Däremot kunde jag få med mig en dunk fotogen. Medföljande bekant väntade med spänning på att jag skulle tända fotogenlampan innan hon åkte iväg. I den händelse jag skulle lyckas torchelera* mig själv och behövde köras till närmsta sjukhus.

Satt ute med en kopp kaffe på bron en stund innan jag gick och la mig. Med tanke på hur nyfiket sakta en del förbipasserande körde på den lilla grusvägen en bit bort måste det ha varit kvällens happening** Jag vet ju hur det är på landet så först brydde jag mig inte. Men när samma gröna Audi kört förbi fyra gånger så sakta att den nästan sladdade i lösgruset och kanade nerför backen igen, blev till och med jag lite orolig. Det kändes plötsligt som om jag saknade något. Som en man. En rottweiler. Eller ett laddat vapen. Eller alla tre.

Eftersom folk på landet har stenkoll på varandras bilar passade jag på att fråga stugägaren i förbigående i morse.
-En grön Audi, sa du? Dä va nog bara grannens pojk som ville visa nybilen sin..***

Martin, om du mot förmodan skulle läsa min blogg:
Du kan sluta köra fram och tillbaks nu. Jag har fattat. Du har ny bil. Jag har sett den. Fyra gånger.



*Sätta eld på mig själv. Eller bara lyckas toppa håret. Som jag en gång i tiden lyckades med i närkamp med en fotogenlampa.
**Ja, jag hade kläder på mig.
*** Här är det meningen att vi ska bli imponerade. Eller nåt.

2 comments:

A. said...

"nybilen sin" haha.... Snart ska jag åka runt och visa "nybilen min"

Ninde - Någonstans i Sverige :-)

Ninde said...

a: Kör försiktigt! Akta nybilen ;)

A-På väg mot Någontans i Sverige :)