Monday, February 18, 2008

Låtfestivalen

* Luuks "soo-stiff-it-only-works-in-my-own-show" stil hånas¤. Speciellt det sexistiska i att han påar Carolas nummer med att helt omotiverat slänga fram hennes ålder. Speciellt när hon lagt ner en massa på skalfasadtänder och annan fysisk totalrenovering. Och hur gammal är du själv liksom, gubbe?

* Tvillingbröder¤¤ med hyfsad melodi men för högt tonläge. Tjejpanelen mycket impad över den sofistikerade designen. "Jamen pojkar, ni kör röda kläder vettja. Å, röda gitarrer mä. Ja, för tjyven de gör vi.."

* Accessoir-hunden spyr på mattan.

* Teorin om att "Borka" i själva verket är en come-back från den där snyltaren som flyttade in i Mattisborgen för en himla massa år sen. Samma rövare taffligt förklädda till tartarer.

* Någon med mycket små hundtassar står på mina fötter och tittar förhoppningsfullt på mig. Eftersom han inte verkar fatta hur man själv hoppar upp och jag har sett honom bli mycket upprörd om någon han inte känner väl försöker lyfta honom så förklarar jag att jag inte kan göra så mycket åt saken och vänder åter blicken emot Melodifestivalen. En stund senare har han fått V att lyfta upp honom i sitt knä och sedan skutta därifrån till mitt knä. S sliter fram kameran och jag ber henne snabba sig. I den händelse han skulle spy mer. Jo, jag klappade honom, han var liten och behändig. Jag kommer bra överens med de flesta djur. Har kallat både maffiga rottweilers och små toy-terriers för urgulliga. Har träffat småhundar förr. Men just den här hunden hade något lite sjukt över sig. Ohundigt¤¤¤.

* Livlig diskussion om hurvida en kvinnlig artist egentligen är en han. Jag låtsas intervjua M som med perfekt fejkat dialekt utbrister "Jao, de första 20 åren hette jag ju Anders..men sen så flyttade jag till Stockholm och blev Anna¤¤¤¤" Övriga tjejer dör av skratt.

* Diskussion utbryter om hurvida Carola är fet eller inte. Hurvida det är vanvördigt av V att beskriva hennes klänning som "den gula faran" och hävda att hon skriker.
En viss oenighet om eventuell slemmighet i hennes medsångares utseende. Alla utom V eniga i att de borde gått vidare direkt till finalen.


Jaha, det var det hele. Och nu är bara frågan hur många Pizzerior som kommer att döpa kebabpizzan till Slibo..f'låt Slivovitsa.



¤ Han är mycket för kall och stel för att hans skämt ska sitta bra i det sammanhanget.

¤¤ Jomen de verkade iaf trevliga. Eller också är jag partisk, bara för att jag tycker det är lite häftigt med tvillingar.

¤¤¤ Massor av små hälsoproblem som kommer med att vara en populär hundras. Sånt som gör mig beklämd över folk dumhet. Ska man avla på gentiska defekter måste det vara inom den gräns som ändå tillåter djuret ett friskt liv.

¤¤¤¤Som då självfallet syftades på nån som egentligen inte hette Anna.

7 comments:

A. said...

Generellt är tvillingar mycket trevligt folk.

Ninde said...

a: Kanske det.. och nästa år får vi se a och le Twin i Melodifestivalen. Iklädda matchande blåa dresser och blå gitarrer? :)

Anonymous said...

Men vem var sångerskan som kanske varit sångare tidigare i livet?
:-O

Carola var rultig. Hennes klänning var ful och satt dåligt. Och hon skrek! Lyssnade på låten i iPoden när jag powerwalkade till jobbet och ja - hon skrek!

Din kväll var kul. :) Det är bra. Du är ju en kul brud.

A. said...

Det är inte omöjligt att ni får se det nästa år. Kommer betecknas som "Le Twins Milli Vanilli Chockattack på Schlagern" då vi är musikaliskt handikappade hehe...

Ninde said...

kim: ..inte Carola iaf ;)

Ja, och klänning med fel ringning osv. I jämlikhetens naman var ju inte Pizza gänget några tvättbrädor direkt de heller..;)

a: Ser vi fram emot! :)

Ängeln said...

Kan inte A och Le Twin chocka med att ha en Accessoir-vovve när det i blå kläder slår igenom på nästa melodifestival.

Vägrade titta på Melodifestivalen. Sett för mycket Carola som det är.

Ninde said...

ängeln: Bra idé. Fast kanske ge jycken öronproppar..;)