Tuesday, February 05, 2008

Helgen

Fredag: Vanliga stället. Jag, M och några till. The usual suspects. Han som gifte sig för ett tag sen kommer förbi och pratar lite. Han ser redan både gladare ut och rundare i ansiktet, förmodligen hälsosamt för honom att inte bara syssla med fotboll och musik dygnet runt. Bryter vitveckorna med en Smirnoff Ice men tar det annars lugnt.

Inför lördagen:

And now for something completely different. Trodde jag. Tills det dagen innan visade sig att kompis virrat ihop datumen och planerna blev ändrade. Inför valet att sitta hemma och glo på Götarnas Kanal på tv eller tillbringa den i manligt sällskap föreföll det senare en aning mer lockande. För säkerhets skull tvekade jag lite lagom tjejigt och föreslog söndag* först. Sedan jag lagt in några brasklappar om oavslutade saker och "inte redo att börja dejta egentligen", tackade jag ja till att bli bjuden på lördagsmiddag.


* Superbowl söndag. Grabbgängens heliga söndag. Tom jag övervägde för ett ögonblick att titta en stund. Innan jag skrämd av mina egna tankar somnade om.

12 comments:

404 said...

Detaljer tack!! :)

Anonymous said...

det där var ju inte mkt att komma med, vem var det, var han fin, blir det en till dejt? osvosvosv =) I utbyte mot det blir det lite spöke-info till dig, haha :)

A. said...

Grabbgängens heliga dag? Det är ju tjejen som vill sitta uppe och kolla på den matchen vi letar efter. Eller någon som väcker en i 3:dje quarteren när vi somnat ;-)

"inte redo att dejta" Funkar den? Och då menar jag för dig själv för en kille tar det som ett "...jaja, så intresserad är hon nog inte..."

Ninde said...

404: Som om du brukar ge det i din blogg? ;)

filo: Ha,ha kanske mejlar dig..

a: Hur f-n kunde du s o m n a under Superbowl, vad är du för en sportfåne egentligen? Och visst vad ni vill ha en tjej med. Orkar ni inte hämta ny öl själva längre eller? ;)

Mer principen att köra med öppna kort vettu..

A. said...

Det var ju sent som fan och matchen var rätt tråkigt. Öl klockan 4 på natten är dessutom en dum ide om man ska köra bil vid 07.30... Och dessutom kan jag se på sport utan att dricka öl. Och tvärtom.

Jaha, det är så du jobbar hehe...

Ninde said...

Herr Ordentlig ;)

För det går ju inte att åka kommunalt just den dan ;)

A. said...

Eh... nej det går inte.

Och ska man behöva stå ut med uttryck som "herr ordentlig" för att man inte kör full? ;-)

404 said...

Ninde: Jag ger alltid detaljar. Kanske inte alltid de detaljer du vill ha, men detaljer. :)

Ninde said...

a: Hade du kört rattfull hade jag kallat dig betydligt värre saker..

Ninde said...

404: Tack detsamma hörru.. ;)

404 said...

Ninde: Fast jag specificerade inte vilka detaljer jag tyckte du skulle dra. Jag är duktig på hårklyveri och dum-diskussioner. :)

Ninde said...

404: So it would seem. Med andra ord väl lämpad för att klara skolvärlden. :)