Monday, February 18, 2008

Helgen: Accessoarhund och tacoschlager

Lördag:
Middag hos tjejkompis S i det där nya området M tycker ser ut som en interiör ur SIMS. Anländer samtidigt som tjejkompis V bärandes på suspekt väska. Ur vilken det sticker ut ett litet huvud. Huvudet visar sig tillhöra den ynkligaste lilla accessoarhund jag någonsin sett. Iklädd rosa polotröja.

Hade V flippat efter brytningen med pojkvännen och förvandlats till Paris Hilton? Nejdå, försäkrade hon. Hunden var hennes syrras. Men hon fick låna den så mycket hon ville. (Sedan följde en lång utläggning om hur hon strulat med exet som vi stoppade innan hon kom till den där biten om hur bra i sängen han är. Hon hade iaf tvingat honom att gå ut med ynkliga accessoarhunden trots att exet tycker allt mindre än rottweiler är omanligt skämmigt.)


Hon klär av den lilla ynk hunden som blir ännu mindre. S katt kommer fram för att hälsa och backar med ett uttryck av skräckblandad avsmak i ansiktet. Ungefär som katterna brukade reagera när man försökte få dem att ta stora stallråttor som anabolat sig till skräckvälde genom en proteindiet på havre. Jag kan nästan hålla med lite där. Det var något lite råttlikt över honom.


Vi käkar tacos och tjejsnackar. Några av mina bästa vänner och ett par andra. Sen bänkar vi oss framför Melodifestivalen*. Somliga för att häckla. Andra för att bara roas.



* Jo,jag vet att jag sagt att jag bara skulle se slutfinalen. Men eh..det bara blev så. Lite kul är det att se det med en grupp tjejer med.

2 comments:

Peppe said...

Sjukt bra formulering: "Ungefär som katterna brukade reagera när man försökte få dem att ta stora stallråttor som anabolat sig till skräckvälde genom en proteindiet på havre."

HAhahaha!

Ninde said...

peppe: Tack :)