Thursday, February 07, 2008

Herr Klämkäck och Fröken Duktig

Jobb. I konferensrummet och herr Klämkäck presenterar mig för sina kollegor. Med en sådan ljudvolym och tydligt artikulation att ingen på det våningsplanet kunnat missa det. Användandes både för och efternamn. Två gånger. Sedan fortsätter han jovialiskt med sin syn på saken. Redan innan han är klar vet jag att det inte kommer att funka.

Att det stavas h-lvetesveckor för ett resultat som i slutänden ändå inte är värt det. Egentligen vill jag fixa allt, alltid. Tvingar mig att sätta ner en liten klackad fot. Mopsa mig. Säga ifrån. Det kändes svajjigt. Men jag landar. Han landar. Fortfarande jovialisk när jag går. Vore jag inte så fåfäng skulle jag bita på naglarna i en vecka nu tills jag får besked om de nappar på ändringarna.

Dagens Fortune Cookie: " An admirer will soon contact you "

Och efter en mycket lång dag ska jag hem och ha tvättstugan. Bara så ni vet om jag inte bloggar på några dagar..
http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1037032/granne-laste-in-kvinna-i-tvattstugan

8 comments:

A. said...

"Sätta ner en liten klackad fot. Mopsa mig"

Kan se en mops framför mig iklädd klackar. Och då är jag ändå emot hundar i kläder...

Ninde said...

a: Vilket påhopp. Det är nog du som är mopsen av oss två.. Själv siktar jag på chihuahua inför sommaren..;)

..och jag är ingen fan av utklädda hundar. Till skillnad från dig då..

A. said...

Chihuahua? Liten med spetsiga öron och totalt oregerlig...?

Jag fan av utklädda hundar?

"...Och då är jag ändå emot hundar i kläder..."

Vilket ord var svårt? ;-)

Ängeln said...

Puh! Du fastnade inte i tvättstugan..

Fast jag gillar tantens uttalade om att hon inte visste att man inte fick stänga in folk mot deras vilja... yeah right!

Ninde said...

a: Beror på vem som dresserat den ju..;)
Är det du eller jag som gör associationen klack+hund här? ;)

ängeln: Yeah right indeed..;)Om det inte är olagligt är det väl inte heller olagligt att putta in tanten i torkskåpet och stänga till. Tills hon tinat upp lite he he ;)

404 said...

Ninde: Då vet vi vad du har för preferenser. Heel boy!! :)

Ninde said...

404: Ha,ha beror ju helt på vad för djur du syftar på..:D

404 said...

Ninde: Djur? Jasså, du tänker så du. :)