Wednesday, February 06, 2008

Dejtlördag

Dejten. Typ blond rugbyspelare som får en att känna sig som en spröd liten älva i jämförelse. Vi har varit på samma fest och har gemensamma bekanta. I övrigt kan vi bara konstatera att:

* Att en kille kan alla låttexter på Queens Best of album utantill behöver inte betyda att han är smart.

* Att han nyss köpt en splitterny platt-tv, stor som en halv vägg impar inte på mig. Alls.

* Att allt vitt vin inte är gott.

* Att ibland behöver man bara en kväll med någon som talar om hur himla snygg och fantastisk du är. Så att du nästan tror på det själv.

* Att redan när man skiljs åt försöka boka upp tjejen på en ny dejt måste bara vara ett flagrant etikettsbrott. Borde det inte gå åtminstone några eftertanketimmar däremellan?

5 comments:

Ängeln said...

Lovar att han dessutom gärna hävdar att han läser böcker... och i bokhyllan står i bästa fall en Arnbok annars Tom Clancey.

Been there done that;)

Anonymous said...

1. Jag vill också känna mig som en spröd liten älva. NU TACK.
2. Sista punkten; var inte petig nu. Tänk om han inte bett om en uppföljare överhuvudtaget. NJUT.
Och gratulerar.
Passar ditt förnamn med hans efternamn eller tvärtom?

Anonymous said...

Snabb uppbokning tyder på att han var orolig för vad du skulle komma fram till om du hann tänka efter, förmodligen.

A. said...

Nja, förutseende skulle jag säga. Vet inte hur många gånger exet klagade på att jag inte kunde planera något i förväg. ;-)

Eller så hade du väl "blown him off his chair" och han kunde inte vänta...

Eller båda :-)

Ninde said...

ängeln: Vaddå, så du menar att jag inte är sjukt bildad nu när jag
t om sett "Sum of all fears" ? ;)

Han tycker jag är smartare. That about says it all.. ;)

kim: 1. All you need is a hunk love ;)
2. Förvisso.
Nej. Han har präktigt oglammigt efternamn. Han ryker..;)

charlotte: Du har antagligen rätt där... :) Välkommen till bloggen!

a: Det är en tunn linje mellan förutseende och föör angelägen ;)