Friday, February 22, 2008

For auld lang syne my dear?

Numera försöker jag hålla mig ifrån komplicerade relationer. Sådana som slukar mer kraft än de ger. Hålla det enkelt. Teater kan man spela i jobbet. Inte privat. Jag är den där sociala. Har många av bekanta som jag uppskattar. Som känner valda bitar av mig.

Som jag inte kräver samma saker av som den den innersta kretsen. Den för de närmaste vännerna. De som känner en utan och innan. Många är barndomskompisar. Som jag alltid har kunnat lita på. Med ett enda undantag, E.

En konflikt som är äldre än den här bloggen och utspelade sig i tiden då det var som värst med Exet. En tid som är jobbig att bli påmind om. Vi har pratat om det. Hon har bett om ursäkt. Vi är inte ovänner nu. Frågan är om vi kan bli vänner på riktigt igen.

På hennes initiativ har vi börjat försöka hitta tillbaks till varandra. Vi saknar båda den där vänskapen vi hade då. Kommer jag kunna lita på henne igen? Är det värt det, eller bara nostalgi? Jag vet faktiskt inte. Och just för att vi var så nära känns det rätt jobbigt.

4 comments:

A. said...

Om du kan lita på en E? Mkt tveksamt då jag skulle med bokstavsförkortning beteckna lillbrorsan som E...


Men allvarligt. Hon är väl värd en chans eller hur? Och sen, varför är det så svårt att "göra slut" med kompisar? Borde ju vara rätt enkelt.

Anonymous said...

Känner inte hjärtat ditt innerst inne svaret?

Ninde said...

: Om inte LB ser väldigt bra ut i korta kjolar kan vi nog dra slutsatsen att de inte är helt lika..;)

Exakt vad jag tänkte när jag skrev inlägget. "Varför är det så svårt att 'göra slut' med kompisar? En andra chans? Tja, hade det varit nån bekant hade jag bara klippt rakt av. Men vi har dels starka band, dels kommer vi springa på varandra pga Hemstaden o gemensamma kompisar. Så en andra chans visst. Till vad, är mer ovisst..

jerry: "Stanna upp i tystnad och lyssna till ditt hjärta. Gå sedan dit det leder dig"
Hm. Jag vet inte. Tycker mitt hjärta snackar så mycket naivt skit ibland..;)

Ängeln said...

Kan man göra slut med kompisar? Nja... men ibland får man låta saker bero. Blir aldrig det samma igen. Trist.

Prova men blir inte besviken om det inte går.