Monday, January 12, 2009

Hån

Januaritristess. Business as usual igen. Bita ihop. Trava igenom det bruna slasket som ska föreställa Storstadens vintersubstitut. Ångest är min arvdel -årstid. Försöka tänka positivt. Tänka kunde vara värre. Nästan lyckas övertyga sig själv om att det inte är speciellt synd om mig. Att alla jag känner genomgår samma elände. Och så får man följande sms:

"Hej, hur är läget med dig? .... (hennes kille) och jag är på ...(Kanarieö) och lapar sol, äter och dricker gott. Passar på att ha lite "vuxentid" och koppla av på tumanhand.........."

Och nu tycker jag vi alla enas om att Kanarieöarna är hemskt ute. White trashigt rentav. Att det bara är veklingar som flyr landet när det är mening att man ska bita ihop och knoga på i sann Luthersk anda. Bittert.

15 comments:

emster said...

"Nittiotalet ringde, de vill ha tillbaka sin semesterort" Liksom... sååå ute ;-)

Miss Baglady said...

Kanarieöarna är soo last year. Get with the programme liksom..

Winnie The Pooh said...

Åh, hoppas mamma läser här! Hon har ju för sjutton aldrig slutat resa dit!
Fast hon är ju snart 60, å andra sidan...

A. said...

Sällan man läst några som är så inne som Emster och Jäl... ;-)

Jag skulle gärna åkt till Kanarieöarna. Men jag klarar mig ju utan att få en massa credd pga vart jag reser. Måste ha något med mognad att göra tror jag...

Ninde said...

emster: Right on, right on.. :)

Miss Baglady: Exakt. I år är den någon exklusiv ö vi knappt kan uttala som gäller, säger vi..;)

Fru R: Ha ha folk över 60 kan få dispens pga nostalgifaktorn... Dessutom vill vi ju uppmuntra dem att åka till trygga, invanda ställen, eller hur? ;)

A: Har ett ord till dig. Osolidarisk ;)

A. said...

Osolidarisk för att jag är en så pass stor människa att jag kan glädjas med andra. Förresten är det så omuntert på jobbet att jag kan behöva vara lite glad....

Ninde said...

A: Men inte såpass stor att du kan sympatignälla lite med de andra? ;)

Ok. Ska väl vara för just det då. Tummar självfallet hållna här. :)

Miasworld said...

Ninde, vilken tur att vi är fler. Jag tänkte "åh så skönt, efter tre veckor ledigt kommer jag vara jättesugen på att börja jobba igen" och sen började jag och var bara så osugen. Det måste hända någonting nytt. Snart. Något bra helst.

emster said...

A: Fifan du inte vara kompis. Jag + Jälen kan inte hjälpa vi sehr cool.

emster said...

A: Jäl också besviken.

Anonymous said...

Kanarieholmarna = kallt

Anonymous said...

Kanarieöarna är underbara och never goes out of style.
Nåja...

A. said...

Emster: Sorry. Var lite upprörd igår. Det var mest för att jag inte alls är sehr cool. Och be Jäl om ursäkt.

Antar att min försoningspresent med en resa till Kanarieöarna kan strykas direkt...

Ninde said...

Mia: Välkommen i Januari-blues klubben..;)

Jo, snart måste det hända saker. Lite lugnet före stormen här..

Ängeln: Jepp. Västindien it aint..;)

Kim: Visst det är utbyggt för turism och funktionellt. Har dock lite svårt för vissa "charterbyar" när jag själv åker på semester. Även om de rustat upp lite på senare år.

emster said...

A: Kejrå!