Friday, January 30, 2009

Jo, han hade varit där..

Enligt Z. Och enligt honom själv. Han hörde av sig sen. Lika optimistisk som vanligt. Tyckte det var synd att jag inte kunde igår*. Men han förstod att jag hade mycket. Sen kommer slutklämmen:

"-Vi kunde väl prova igen, en annan gång? Å säg gärna en vecka som passar bättre än andra, så kan jag styra lite..."

Suck. Det är bara omvänd psykologi som återstår nu va? Erbjuda mig att genast flytta in och föda hans barn och skaffa villa, volvo och vovve. Säga att att jag jag vill ha en ring på fingret. Stadga mig och börja leva familjeliv. Sådär så han får panik och lämnar rivspår i parketten i flykten.

För hur kan jag annars uttrycka "-Men ge upp för i h-lvete", på ett snällt sätt. Fast utan att han tar det som en "utmaning"?

* Påstod aldrig att jag skulle ändra mig angående igår.

15 comments:

Miss Baglady said...

Måste du vara snäll då?

Killen är ju uppenbart lite seg att fatta:)

Anonymous said...

Exakt, måste du vara snäll?

Vi killar är generellt idioter. Raka, klara besked är nästan det enda som fungerar.

Anonymous said...

Jag tror på det här med omvänd psykologi. Så kör på det!

emster said...

Väskfröken sa det. Sluta vara så snäll KVINNA!

Ninde said...

Kim: Ha ha jo omvänd psykologi är inte att förakta. Faktiskt ;)

Miss Baglady: Nja. Han är ju den där glada snälla. Lite cockerspaniel-med-boll-typen av människa. I don't do cockerspanielsnälla. Snällism. Min akilleshäl. Väntar väl så smått på att han ska irritera mig såpass att jag kan motivera mig själv att fräsa ifrån lite utan att få dåligt samvete och känna mig elak. Vilket det iofs inte är långt till ;)

TheManual: Jo. Fast hur mycket klarare än "nejtack, jag känner inte för att träffa någon just nu. Ska fokusera på annat ett tag../dessutom är jag upptagen ikväll" kan det bli?

emster: Ha ha jo. Ska skärpa mig. Jag lovar..;)

Anonymous said...

hehe har inte vi haft den här diskussionen förr? :-P
Du kan ju se det som att du är jättesnäll om du säger att du inte vill istället för att du inte kan?

Anonymous said...

Spontant tänker jag: "hon vill nog ses!"

Ninde said...

ms.n00b: Ha,ha jo charmtrollet var lite samma typ faktiskt. Fast inte lika cocker-spaniel snäll.

Manual: Spontant tänker jag; "..han läser min blogg, iii.." ;)

Skämt åsido. Om det ska tolkas som "hon vill nog ses" är ju frågan vad som måste till för att tolkas som "nä, nog dax att ge upp.." :/

Anonymous said...

Håller med The Manual. Resten av tjejerna här tycker att man skall krångla till det och åka över ån tillbaka och gräva en jävla tunnel innan man hämtar vatten.
Vi använder valnötsdelen av våran hjärna. Vi är inte tränade att läsa mellan rader. Vi är tränade att lösa ett problem.

Problemet just nu (för honom) är att du har väldigt mycket att göra på jobbet och det gäller bara att hitta en passande tidpunkt i kalendern. Tro mig, så är det.

Royal

404 said...

Ninde: Meningen "dessutom är jag upptagen ikväll" blev nog helt klart till en öppning för en överoptimistisk liten hund-pojke. :)

Du behöver inte vara otrevlig, men ibland är det dumt att försöka linda in saker.

Serafim said...

Sorry. Du är för otydlig. Han hoppas och tolkar det åt det håll han vill. Du måste klargöra att du inte är intresserad. PÅ riktigt.

Ninde said...

Royal: "Vi är inte tränade att läsa mellan rader. Vi är tränade att lösa ett problem."

Ha,ha jo jag vet ju det. Egentligen. Även om inte alla av er är fullt lika hintmässigt handikappade som den här killen...

Men jag hade någon sorts naiv förhoppning om att han skulle fatat vinken och jag skulle slippa undan "Really, I'm just not that into you" diskussionen.

404: För mig signaler den repliken inte direkt brinnande intresse. Men det är jag det..

Serafim: Har gjort det. Men uppenbart lite för finkänsligt eftersom han glatt bortser ifrån det..

404 said...

Ninde: Jag förstår det. Du förstår det. Överoptimistiska singlar gör det, uppenbarligen, inte. :)

Peppe said...

Fast han triggas tydligen av att du är en utmaning. Kör omvänd psykologi.

Ninde said...

404: Det börjar bli alltmer uppenbart...ha ha.

Peppe: Ha,ha jo jag får nog göra det snart. Köra med omvänd psykologi. Brukar ju funka när inget annat hjälper ;)