Thursday, January 11, 2007

På Petters begäran..

En massa år sedan. Min mamma som låter ung på rösten, vilket hennes döttrar gärna utnyttjar. Mr Player hade börjat ringa oroande sena och flörtiga samtal nu när jag inte längre var ihop med hans kompis. Jag var lagom ointresserad. Så han kommer på idéen att busa lite med mig. Han ringer sent en lördagkväll och jag låter Storasyster svara, följande samtal utspann sig:

Mr Player(med "sexig"röst)
- Hej, det är en okänd beundrare..

Storasyster (sömndrucket)
-Eh? *gäsp*

Mr Player
// Lång utläggning som börjar med att han "kollat in mig jättelänge"
och avslutas med att han i detalj börjar beskriva sin striptease..."//

Storasyster (nu med fejkat myndig röst)
- Du (hans namn), det här är Nindes mamma...


Det var en mycket skamsen Player som höll sig i skinnet ett tag efter det.

13 comments:

A. said...

Hehe... Ja den är tung :-)
Och rolig. Men, har han fått veta att det inte var mamma då?

Ninde said...

He,he nä, nån hållhake måste man ju ha på en kille som honom ;)

A. said...

Helt rätt... :-)

Anonymous said...

Precis så ska de tas. Knäppa idiotkillar...

Anonymous said...

HAHA, skönt!
Har också varit ihop med en Player en gång och det var mycket påfrestande. Eller vad sägs om att t.ex. behöva uthärda nesan att han nästan körde av vägen då han kollade på en annan brud på trottoaren.(kill,kill)

(Berätta mera, BARA taskiga saker)

Anonymous said...

Äh! Vore han en riktig player skulle han väl aldrig tvekat på mamsen heller.. ;-)

Anonymous said...

:) Sånt är alltid lika kul.

Ninde said...

filosofia: "don efter person" ;)

Gina: Tackar min lyckliga stjärna att jag var ihop med hans mer vettiga polare o således aldrig med honom. Finns mycket jag inte kan skriva om honom pga igenkänningsrisken men någon liten sak kanske kommer framöver. Har du själv player historier får du gärna slänga in på kommentar. Eller mejla dem till mig. Vill du så lägger jag ut dem i ett gästbloggsinlägg här. :)

A. said...

Ninde: Om det är samma Gina som hos mig kan du inte sno min utnämnda gästbloggerska så där...

Elakt!

Ninde said...

simon: Sant! Men han en ganska ung och oerfaren Player då. Hade ännu inte passerat gränsen för "min polares ex-tjejs mamma". Däremot försökte han stöta på min Storasyster en sen natt några år senare..:D

kim: Precis! ;) Fast måste vara svårare för killar att playa andra killar eller?

Lill-Krizan said...

Okej då, det var lite kul ändå. Och rätt åt honom. Man ska inte snuska sig i telefon på det viset.

Anonymous said...

Ninde: OK, ska berätta några förnedrande historier - så fort jag känner en oemotståndlig lust att börja äta dubbla doser av min blodtrycksmedicin.. ;)

A: Tjena >:->

Ninde said...

Gina: pls do :)