Tuesday, May 12, 2009

Helgen som var

Träna. Träffa Tjejgänget. Prata löst om Spanien med Glamour Girl. Instämma i det faktum att vi inte alls ses tillnärmelsevis så ofta som vi skulle vilja nuförtiden. Tyngst suckar hon som är ett par år äldre och mest åt villa,vovve, volvo hållet av oss. Eller på god väg iaf. Hon har just lagt någon miljon på en grop* och känner sig i stort behov av en glittrig paus ifrån byggdamm och byggarebob och hans polare. Känns jäkligt långt ifrån min verklighet. Så vi gör upp planer. Samt inhämtar senaste nytt från vänner, bekanta och Hon Som Vi Inte Umgås Med Längre.**

Söndag em ringer det på dörren. Killkusinen. Han har just vaknat. Jodå, han hade haft kul kvällen innan. Men nu var det mest synd om honom i hela världen. Han hade vaknat, dragit på sig solbrillorna och hasat ner för att köpa en sedvanlig Kebab. Han favoritbakismat. Inte fått i sig den. Vek och svag hade han fått retirera till sängen igen. Var inte det ett i sanning olycksbådande tecken? Och huvudvärk hela dagen dessutom. Han var helt säkert döende. Men här kom han förbi med tårtfatet o tårtspaden han fått med sig hem. Diskade var de också. Var han inte duktig? ***

Han spatserade ogenerat in i lägenheten. Sniffar i luften, oj, höll jag på att laga middag? Jodå, han kunde gärna ta lite.. Sedan han gått på mitt förråd av mineralvatten och huvudvärkstabletter kom han plötsligt på att han nog skulle leva ett tag till iaf. Speciellt som han skulle på bio med en tjej han träffat kvällen innan. Som han inte ringt och tackat nej till för säkerhets skull. Ifall han skulle känna sig bättre och få tråkigt. Jag hoppas att han inte andades på henne.

Dessutom ringer min telefon när han är där. Hör Killkusinens öron bli större och större samtidigt som jag dementerar att jag skulle ha tid att gå på dejt nästa helg.¤ Killkusinen tycker att jag ska satsa på en av hans kompisar istället. Påstår att han sagt att jag var söt. Att vi skulle passa så bra ihop. ¤¤¤



* Ingick tydligen mer än bara själva gropen. Typ sånt som är bra att ha om man har tänkt sig ställa ett hus där sedan.
** Jobbig tjej. Nåns kompis en gång i tiden. De hade värsta catfighten för några år sedan och sedan dess har vi sluppit henne. Hennes fd. kompis har dock stenkoll på vad hon gör numera skvallervägen och förmodligen vice versa.
*** Tänk belåtet grin. Tänk baktanke.
¤ Vad tror han, jag är en upptagen flicka just nu.
¤¤ För att inte tala om hur praktiskt det vore för Killkusinen att hans kompis flyttade in hos en tjej i samma kvarter som honom själv istället för att bo på andra sidan stan.

3 comments:

Kim M said...

Bra. Vissa ska man inte umgås med. Vissa ska helt sonika rensas ut!

Peppe said...

Snart måste du nog posta en bild på Killkusinen.

Ninde said...

Kim: Exakt!

Peppe: Tänk rakt blont hår, blå ögon och lite pojkbands stuk...;)