Wednesday, May 20, 2009

Manlig logik vi inte förstår ett jota av del 138

Dejtkillen. Ja, han som inte ger upp. Säg att jag klargjort att jag inte är interesserad av att inleda någonting med honom*. För säkerhets skull tackat nej till "bara en kopp kaffe då?" sms:en. Sen slutat svara överhuvudtaget. Så träffas vi på en AW grej, mitt bland en massa annat löst folk.

Och nej, han tjatade inte om att vi skulle gå ut och äta middag. Istället försökte han få mig i säng direkt. Verkar ju fullkomligt logiskt eller?** Nu har jag en inbox full av "förlåt mig, jag menade inte så"-mejl/sms. Och jag sitter och funderar på ett svar. Frågan är om "dra åt h-vete" är tydligt nog? ***



* Jepp. Those were my exakt words.
** Nä, så mycket vin fick vi inte att han kan skylla på det.
*** För artigare omskrivningar funkar ju uppenbarligen inte..

17 comments:

404 said...

Om du ens ska svara honom så är nog ett kort och koncist dra åt helvete det bästa.

A. said...

Låt han våndas ett tag till... Inga svar. Klart jobbigare.

emster said...

Svara inte överhuvudtaget. Om du svarar räcker:

Nu får du ge dig, det är oerhört irriterande. LÄMNA MIG IFRED!

=)

A. said...

Eller så citerar du Ratata.

"...Du är det sista jag behöver, så lämna mig i fred. Jag orkar inte mer..."

A. said...

Fast å andra sidan är jag ju kille så jag garanterar inte att tex jag skulle ha fattat det ;-)

msn00b said...

Vad du än gör, ge honom inte en urladdning om hur illa han betedde sig då får han bara en tråd att "haka sig fast i" och spinna vidare på och vips så är ni mitt i en dialog igen.

Jag föreslår helt klart en iskall tystnad.

Eller möjligtvis ett kilo kackerlackor i brevlådan (säljs som ormfoder i djuraffärer, yes really).

Anonymous said...

Men det var väl omtänksamt.

Eftersom du nekar till middag, fika mm så hoppade han direkt till motionsdelen.

Jag tycker det är logiskt.

Sorken
Din PT i cybernrymden.

Winnie The Pooh said...

Skulle du inte kunna köra nå´n slags "jag-måste-bli-befruktad-alldels-just-nu" variant? Börja babbla om alla sju ungar du vill ha, stugan i skogen, tygblöjorna, hemma-mannen, likadana träningsoveraller, att din mamma kan bo hos er när hon blir äldre osv, osv.
DET borde väl skrämma slag på karln? (Jag blir i vart fall lite orolig...)

Kim M said...

Åh, dessa karlar.
Låtsas vara intresserad så låter han dig säkert vara...

Anonymous said...

Du måste va rätt snygg :)


Royal

Miss Baglady said...

JA SKRÄM SKITEN UR HONOM.. bli klängig, fråga om han vill skaffa barn snart och annat som fru R rekommenderar. Det skrämmer vilken kille som helst dit pepparn växer (om han nu inte mot all förmodan är en av de få som typ är INTRESSERAD av familj)

Ninde said...

404: Ja, inte sant?

A: Sant. Fast det funkade ju sådär sist...

emster: Tyvärr verkar allt utom..
"-du,glöm det" tolkas som intresse...

A igen: Poesi minsann...:)
A igen igen: Nä, just det..;)

msn00b: Ha,ha nä det misstaget har man ju förhoppningsvis lärt sig av. Eller som min gamla ridinstruktör brukade säga: Ju bättre jag tycker att ni är, dessto tuffare kommer jag att vara. Och dessto mer kommer jag att skälla på er.

Folk jag tycker är helt hopplösa står jag bara tyst och skakar på huvudet åt...;)

Sorken: Ja, för det är ju det nästa logiska steget om hon inte är interesserad nog att äta middag med killen. Not. ;)

Royal: Måste? sen när behövde man vara osedvanligt übervacker för att bli raggad på? ;) Är en normal tjej bara...

Kim/Fru R/Miss baglady: Omvänd psykologi? Ja, det brukar ju funka som smort. Dock en oroväckande tendens hos killar över 30 att inte alltid reagera som förväntat.

Istället för att få något panikartat över sig och börja flacka med blicken vid minsta tal om villa, volvo, vovve träsket får de något nästan längtansfullt i blicken. Sådär så att man nästan får panik själv. Högst skrämmande utveckling...;)

Ninde said...

msn00b: ..och du..inga kackelackor här, av hänsyn till grannarna. Lärde mig hur lätt de små äckliga djuren sprider sig när jag bodde på rivieran...

Verbal Kint said...

För att svara på din fråga: nej, "Dra åt h-vete!" är nog inte tillräckligt tydligt! Jag tycker du ska skriva ut det så det inte råder något som helst tvivel:
"Dra åt helvete!"

Anonymous said...

Absolut behöver man inte vara det. Men ni verkar inte ha så mycket historia bakåt och han ger sig inte...så därför drog jag slutsatsen...
Skulle kunna dragit den slutsatsen att han är kär men jag sålla bort det.

;D

Royal Del 139 Republic

Anonymous said...

Men det är hur logiskt som helst.
Eftersom kvinnor tillbringar halva sitt vuxna liv med att banta bort inbillade valkar och annat.

Han tror att du bantar och vill då hjälpa till med förbränningen.

Hur svårt kan det va?

Konsult Sorken

Ninde said...

Verbal: Försökte vara hänsynsfull nog att inte lära dig så fula ord bara...;)

Royal: Ha,ha okej..:)

Sorken: Ha,ha..och varför sa du inte det från början? *ler blont* :D