Friday, May 08, 2009

Ninde dissar

*Det här. Kastar man sten på räddningspersonal är det inte synd om en, då är man enbart seriöst störd och förtjänar att sitta i ett brinnande hus och vänta förgäves på den hjälp som inte vågar åka in. Evakuera alla som inte har med saken att göra och ge resten egen släckningsutrustning och låt dem sköta sig själva. Vem, vet kanske kan de rentav turas om att tända på och släcka?

* Att äldreäldre inte får gå ut om de vill. Många djur har det. Kriminella har det. Rätt till daglig utevistelse. Men inte riktigt gamla människor. Varför byggs så många älderboenden så att det är så svårt som möjligt för gamla skruttar att komma ut i friska luften? Killkusinens mormor bor på ett nybyggt hem i enplan där bara personalen orkar gå de långa korridorerna för att komma ut.

Istället för att alla gamlingar hade varsin balkongdörr o uteplats att sitta på och kunde komma ut lättare. Ta ett gäng friska 30 åringar och stäng in dem utan möjlighet att gå ut och trist storköksmat. De kommer också att bli bensköra, trötta, deppiga och tappa aptiten.


Länk.

Fler saker som suger..

* Att fina planer verkar gå i stöpet. Låt oss säga att jag är med om att planera någonting. Hittat den perfekta lokalen. Som inte får hyras ut på undervåningen därför att några gamla stötar abbonerat övervåningen för att sitta och pimpla vin och inte vill bli störda av några "ungdommar".

* Att det är vecka 2 av självpåtaget chokladförbud. Och jag är sjukt glasssugen. Dessutom.

* Att dejtkillen som aldrig ger upp hört av sig igen och undrar vad jag gör en viss helg. Någonting säger mig att han inte riktigt fattat vinken.

10 comments:

msn00b said...

Som vanligt håller jag med dig och ja det är fördjävligt. Svrige är inte ett land man vill bli gammal i tyvärr för här förvarar vi människor.

Miss Baglady said...

Ja helt sjukt det där med att man låser in de äldre. har själv jobbat på en sån där stängd avdelning och det är helt hårresande. Konstigt om de får bristsjukdomar liksom. helt galet och man blir sne.

Tvi.

Allt ska vara så himla bekvämt och enkelt. Ställa krav is the shit.

Anonymous said...

Yepps det suger om såna saker i samhället...

Nyfiken på den perfekta lokalen :) ska du clubba loss?

Åt en Ben och Jerry-sandwich idag...jäääättegod, bara så du vet.

Datekillen...I hate to bring it but va va de ja sa :D

Royal
för oss killar gäller rak kommunikation.

Anonymous said...

eftersom jag alltid har lite bråttom får jag ofta backa tillbaka.
Backar även nu och klämmer in ett "up" på lämpligt ställe

:)

så slipper nån skitnödig människa kommentera det

Royal

msn00b said...

Fan fan fan
jag som så ofta har ett behov av författa skitnödiga kommentarer om andras människors syntax. You ruined my day damnit :-P

Kim M said...

Det finns mycket att dissa. :(
Och nu vet vi ju varför vi inte vill bli gamla.

A. said...

Sjukt glassugen men chokladförbud? Och problemet är då autotmatiskt va?

Eller äter fröken bara chokladglass?

Ninde said...

msn00b/Miss Baglady: Tanken är god men det blir så trist och fel i praktiken..

Royal: Sommartider-möhippetider vettu..

En rak hint då? ;)

Ben o Jerry? Hah, den kan jag stå över. Även om jag vet att jag är ensam om att inte vara såld på deras glass... / Fröken Kräsen

Kim: Nä, vi ska inte bli gamla. Marinerade i botox ska vi sitta och dementblogga trotsigt vid 85 bast...;)

A: Säger bara
Rocky Road glass med marshmallows...Eller glass med chokladsås..:/

emster said...

iBLAND ÄR DET SKÖNT ATT SKRIVA AV SIG. =)

Man blir ledsen när man tänker på hur människor behandlas...

Ninde said...

emster: Ja bloggen är guld som ventil: Så man slipper gnälla IRL:)