Wednesday, October 14, 2009

Dipp

På söndagen. Söndagsångest toppad med lite existensiell ångest. Lite dåligt samvete för att man kanske har sårat någon lite. Som inte var min mening. Egentligen. Funderingar över tillvarons jäkligheter och meningslösheter. Och så en hund. Vilket passade mig utmärkt. För just en sån dag då man inte vill vara ensam. Fast man samtidigt inte orkar umgås med andra av sin egen art. Han hette Harry. Var en liten vit lurvig terriertypig sak. Inte kanske den hundsort jag skulle ha valt själv. Lite disträ. Lite förvirrad. Men snäll. Och i högsta grad matmotiverad. Vi gick långpromenad. Jag deppade. Han skuttade. Sedan hem. Liten varm pälsboll som lyssnar. Tittar med stora svarta knappliknande ögon på en. Sådär så man nästan blir lockad att skaffa husdjur igen.

8 comments:

Kim M said...

Disträ, förvirrad och snäll. En sån karl skulle man ha. :-D

Serafim said...

Husdjur har en cool effekt. Lillhunden kröp upp mot min kudde i natt och ville bara vara nära matte. Ganska sött faktiskt.

Peppe said...

deppa inte, du är en fin typ.

Anonymous said...

Ibland måste man gå sin egen väg och tänka lite på sig själv. Tror du inte?



Royal

Liz said...

ååååh nu vill jag ha hund ännu mer. Jag förlorade min fina dobermann för ett tag sen efter tio år tillsammans och jag saknar honom oerhört. Inser dock att jag inte kan utsätta en hund för mitt schema, det är inte rättvist. Så hunden får fortsätta vara ett incitament att skaffa sig en man att flytta ihop med och dela hundaktiviteter med :)

Liz said...

Och depp suger förresten. Hoppas du kommer ur det snart!

Ninde said...

Kim: He he kom faktiskt att tänka på en kompis kille när jag skrev det. Inklusive det där med matmotiverad..;)

Serafim: Sant. I framtiden ska jag ha hus/stalldjur igen. Lite avis faktiskt ;)

Peppe: Thx sweety :)

Royal: Förvisso. Men jag är inte svensk mästare i konsten att få dåligt samvete utan orsak ;)

Liz: Åh, förstår vad du menar. Vill inte helelr skaffa djur just nu när jag knappt är hemma. Och tack :)

Nini said...

Fast det där med husdjurssug brukar gå över för mig när jag haft familjens Bulle över en helg... Du kan få låna honom om du vill =)