Friday, October 09, 2009

Killkusinens kompis behöver hundvakt..

Killkusinen: -Men snälla snälla snälla, du är bra med djur. Kan inte du hjälpa honom? Han kommer avguda dig...

Jag: -Och? Vad har jag för nytta av det då?

Killkusinen: -Jo. Men men han betalar. Och så får du låna hans bil nångång om du behöver..

Jag:-Hans BMW, his precious? Shit, han måste verkligen vara desperat. Vad håller han på med egentligen?

Killkusinen: -För många järn i elden. Bilar. Och båtar. Och så misstänker vi att han har ny tjej på gång..så glömde han bort att han skulle passa sina föräldrars hund i helgen.

Jag: -Misstänker?

Killkusinen:-Ja. Han har dykt upp prydlig och vattenkammad på morgonen till jobbet. Ett säkert tecken på att han har ny tjej. I vanliga fall ser han ut som skit då..

5 comments:

Anonymous said...

en helg är en helg är en helg...jobbiga val :)

Själv måste jag nog jobba lite.

Royal

Anonymous said...

Fast klart du ställer upp och passar hunden.

Människor mår bra av hundar de är snälla. gosiga, fyllda med kärlek, förlåter allt och bråkar inte om man kommer hem kl 04.00 lagom glad.

Anonymous said...

Ovanstående sagt av
Sorken

Kim M said...

Så..? Var du hundvakt?

Ninde said...

Royal: Neeh.Inte jobba helg sa vi ju. Eller inte du iaf..:)

Sorken: Jepp såklart jag gjorde. Behövdes verkligen nån liten snäll pälsboll den dagen..