Monday, October 19, 2009

Kastanjekunskap

Efter motgångarna på ICA beslöt jag att göra en liten realitycheck. Med den i min närhet med minst sannolikhet att besitta kulinariska specialkunskaper. Killkusinen.

Jag (lätt tvivlande): -Du vet vad kastanjer är va?
Killkusinen (tvärsäkert): -Ja. Typ nötter på ett träd. Trodde du inte jag visste det eller?
Jag (lätt skuldmedveten): -Ja..alltså, de på ICA visste inte det.
Killkusinen: -Jamen de är ju Stadsmänniskor. Vad tror du egentligen? Du kan ju inte förvänta dig att de ska kunna någonting heller.

9 comments:

Kim M said...

Du bloggar om ICA idag. Jag bloggar om Lidl. Nåväl. Men vad gör du med kastanjerna? Kastanjetterna vill jag eg. skriva.

Ninde said...

Kim:Ha ha. Kalla mig matsnobb.Men jag har faktiskt aldrig satt min fot på Lidl i Sverige ;)

Svarar dig i ett inlägg! :)

A. said...

Det är inte okej att inte veta vad kastanjer är. Absolut inte. Oavsett vilken affär man går in i. Och att en kille inte vet vad det är är oförlåtligt. Alla killar borde veta att man tog dem innan de "kläcks" med de gröna taggiga skalen, knyter ett snöre runt dem och slår varandra med.

Sen kan någons morsa stå och predika om att det är jättegott att rosta dem. Men det är fel fel fel... De är till för krigslekar. :D

Och där vart jag 7-10 år gammal igen.

Ninde said...

A: Ha ha ha. Eftersom Northern Hoods inte ligger i Skåne är jag ganska säker på att det var hästkastanjer ni använde. Som jag inte skulle rekommendera dig att äta...

Och nu blev jag nästan inspirerad här. Kunde du inte ha sagt det där med när de skulle plockas lite tidigare bara? He he..;)

A. said...

Här åts inget. Vi hade regelrätta och blodiga krig... :D

Du ska inte fjolla till mina barndomsminnen :D

Ninde said...

A: *LOL* :D

Anonymous said...

Har du aldrig sett en praktikant förut?

Royal

Ninde said...

Royal: Ha ha ha. Du han hade nog fan lyckats bättre än de "normalstörda" i kassan...;)

Nini said...

Kastanjer slåss man med. Punkt.

Jag är alltid för allt som är våldsamt ;)

"Nötter i träd" tyckte jag ändå var en himla bra förklaring.