Tuesday, April 07, 2009

Biktbloggen: Lördag

Släpa motvillig mig till jobbet en sväng. Sedan vidare till jobbevent. Där förtäringen visade sig bestå av lättare plockmat samt kalorier i flytande form. Där prata artigt med dryghög med fin titel.

T om lyckas hitta icke jobbrelaterat fascinerande samtalsämne med honom (djup diskussion över hur masken i tequilan¤ kommer dit. Om det är en speciell sort osv.) Nä, vi hade inte nått tequila stadiet där. Fel sällskap. Tog små klunkar vitt vin och försökte se mingelvan ut där. Bra hårdag hade jag dessutom. Very proud of self so far. Sedan:

* Telefonkontakt med kompis M. Som ska möta upp kompis S och några till på ett mindre väl valt ställe på söder. Som undrar om hon vågar gå in. För det är "fullt med en massa grobianer på stället.."¤

* Byte av malm. Från den östra till den mer sydliga. Och genast blev jag sjukt mycket snyggare i jämförelse. Joinar M, S och några av S kompisar som nu avancerat till ett bättre ställe. ¤¤

* Någon kommer på att mojitos vore en bra idé. Rentav strålande.¤¤¤

Saker jag är något mindre nöjd med:

* Mr Player. Av alla människor. Oh, please tell me I did not. Jo. Nä, inget sånt. Så mycket sprit finns inte. Däremot har jag ett distinkt minne av att vi hamnade i en sån där "låt oss bräcka varandra såhär två säljare emellan med flippade historier om kunder"-diskussion. Vill minnas att jag vann med den där om kunden med det obscena namnet.#

* S nära hamna i bitchfight med en annan tjej över en kille.

* M on the rebound efter att hennes idiot till on-off ex osmidigt strulat till allt igen. Dessutom passat på att göra slut via mejl som en annan fjortis. Jag erbjuder mig generöst att slå honom lite åt henne. Hon påminner mig om att han är 1.90 och rätt mycket över min matchvikt. Sen ser hon lite orolig ut på riktigt. Att jag ska råka illa ut. ¤¤¤¤

* Det visar sig att vi inte kan dra vidare till ett visst uteställe därför att en av S suspekta kompisar lyckats bli portad därifrån. Hur hur man överhuvudtaget lyckas bli portad där utan att gå till direkta olagligheter är för oss andra en gåta.

* Vi träffar på en Tjejkompis Lillebror. Som inte längre är den lilla runda killen med fräknar man brukade kliva över när han satt på golvet o lekte med bilar. Tvärtom börjat träna. Springa lopp. Skaffat ny stil. Hade lätt kunnat tas för en normalsnygg kille vem som helst. Blir bjuden på drink av kompis lillebror. Som är rätt trevlig såhär när han vuxit ur trotsåldern. Blir nostalgisk och berättar för honom och hans roade kompis om mina minnen av honom hemma hos Tjejkompis när vi var små. När han var den där lille buttre typen med sina 500 leksaksbilar.

* Träffar Tjejbekant som jag inte sett på ett tag. Som spontant utbrister nåt på temat "vad smal du är". Och jag åtgäldade inte komplimangen. För det var inte förrän jag gick därifrån som jag kom på att hon har nog gått ner lite iaf även om hon inte är jättesmal nu heller. Hon var lite småmullig förut. Och sen fick jag jättedåligt samvete. Kunde jag väl fasen ha sagt nåt iaf. Hon har säkert kämpat. How very rude of me. ##

* Censur


* Avviker ifrån M och S. Som misslyckas med att övertala mig till att hänga med på ett i mitt och M's tycke sunkigare ställe. Men som S kompis ville till. För fatta, vi kommer vara snyggast på stället. Top Notch alltså. Som hon uttryckte det enligt sin egen logik. Sjukt bekräftelsebehov skulle vi andra säga. ###


¤ Kompis M kulturell. Kompis M inte van att festa med fulla och glada söderfans just från matchen. Var nog tur i oturen att det tog slut mellan henne o den där fotbolls killen. Enligt henne hade nåt lag vunnit över nåt lag. Typ. Hence the söderfans. (Enligt marginellt säkrare källor var det oavgjort.)

¤¤ Som kompis M brukar säga. Inte lika svårt att vara snygg på söder. Ehm.

¤¤¤ I eftersnacket dagen därpå kommer saker att skyllas på just mojiton. Jordbakterier från myntakvisten helt säkert. Farliga saker det där..

¤¤¤¤ Stor på jorden. Vekt psyke. Varit dum mot min bästis. Jag hade lätt spöat honom. Åtminstone verbalt. Sådeså.

# Inte obscent på hans språk. Men på "you might wanna pay cash instead of using your creditcard while in Sweden", nivå här..
## Jo. Jobba jämt är tydligen en bantningskurs. Ingen fara på taket. Men tillräckligt för att alkoholen skulle bita bättre. Eller också är det jag som dricker för sällan.
### Pub/musikställe på söder. Sist jag och tjejkompis W var där fick vi springa in och gömma oss på tjejtoan tills hennes dåvarande kille med kompis vi skulle möta upp kom dit och vi kunde gå vidare. Bara vissa av S's kompisar som kan tycka det är ett bra ställe.

10 comments:

Miss Baglady said...

Låter som våren verkligen kommit hit nu:) Massa partay it is!!

Anonymous said...

AMEH! vaddå censur?

Anonymous said...

sa ja...royal

Anonymous said...

Biktblogen lördag på en tisdag :0

Måste varit en tuff helg.

Fan jag missade nått.

Sorken

Ninde said...

Miss Baglady: Partay indeed..;)

Royal: Jepp. Cenzur..;)

Sorken: Ja. Eller också har jag ett tuffare jobb på vardagarna numera..;)

Kim M said...

Bitchfight över kille. Hahaha. Du var inte det minsta inblandad? Alls? Attans.

Och censur! HAHAHA.

A. said...

Oväntat att Vraken firade som de vunnit. Det är ju allmänt känt att Bajen skiter i resultatet. Och det skulle jag också om jag höll på dem...

Ninde said...

Kim: Faktiskt inte. S och jag har inte på något sätt samma smak. Hade aldrig riskerat att bryta en nagel för den killens skull...;)

A: Vaknat på fel sida idag? ;)

Felicitas said...

Jag älskar dina bikter, men den där censuren kan du ju skippa! ;)

Ninde said...

Felicitas: Går ju inte att låsa inlägg här ju...;)