Wednesday, April 08, 2009

Påskhelg ahead

Och beslutet att stanna kvar i Storstaden istället för en traditionsenlig flykt till Hemstaden verkar allt mindre genomtänkt ju närmare helgen vi kommer. För plötsligt vill alla utsocknes komma och hälsa på.* Först hörde Mr Players storebrorsa med tjej av sig. Så långt helt okej.

Sen bekanta från Hemstaden. Par jämngamla med Storasyster som skaffat tre små pigga barn i rask följd.


Tre pigga barn som visserligen är jättesöta när de sticker sina godisklibbiga små händer i ens och drar iväg med en och man nästan smälter. Men som samtidigt är rätt sjövilda och allmänt jobbiga att hålla i lägenhet.

Detta delvis beroende på att de är vana vid ett stort hus på landet med sju mil Gunnebo stängsel runt om där de kan härja fritt. Men framför allt på att deras mamma har en rätt avslappad attityd** till det här med barnuppfostran. För att uttrycka sig milt. Och nu vill de gärna komma och hälsa på i påskhelgen. Ser ni en mörk bil med blond förare på väg i hög fart mot Hemstaden är det jag som ändrat mig och flytt stan..




* Läs; bo gratis.
** Tänk avslappad som i "jag förutsätter att nån annan håller koll på att mina barn inte rusar iväg o blir överkörda när vi är ute o går i Storstan"-typen. Tänk låsa in alla lösa föremål i lägenheten och gömma nyckeln nivå.

8 comments:

Kim M said...

Jag tycker att du ska säga att du behöver lite ensam- och vilotid!

Serafim said...

Va? Men du är ju utarbetad och behöver vila upp dig själv...

Eller så är det bara en ursäkt.. för att dölja att du har en ny dejt ;)

Katten said...

Shiit vad jag har missat här, jag måste lägga in din länk hos mig. *skäms*
Kram och glad påsk på dig, kvalitetsbloggerskan! :)

msn00b said...

Men om både mr players brorsa + flickvän och den andra familjen kommer, var skall du göra av alla?

haha
jag vet! Dumpa barnfamiljen hos kill-kusinen.

Ninde said...

Kim: Har försökt hinta det men trebarnsfamiljer har lite svårt att fatta att folk utan barn kan behöva vila upp sig med tror jag.
Dock har jag slingrat mig ur att fixa boende till dem. De får komma över på en fika/lunch en dag, men har dem inte här hela helgen i lägenheten, no way..så nära är vi inte att jag offrar hela helgen på dem.

Serafim: Sant...
Ha ha nja, nu vette tusan om jag orkar/hinner med dejt i helgen ;)

Katten: Tackdetsamma, mejla om det är okej att länka till din nya med..:)

msn00b: Hah! Vilken förträfflig idé! Och nej, barnfamiljen får inte sova över, har slingrat mig ur det iaf. Mr Players brorsa o hans tjej kommer bo hos Pappa Player eller Mr Player himself, så de kommer bara över dagen.

Verbal Kint said...

Glad påsk! Och lycka till... (seems you gonna need it)

S said...

Visst kom du på en bra lösning? Glad Påsk!

Ninde said...

Verbal: Tackdetsamma! :)

S: Nja. Förkortade deras vistelse en aning bara..