Monday, April 27, 2009

Helgens..

Weirdo:
Lördagkväll. Vackert väder. Kall Smirnoff Ice. Trevligt sällskap. Jag och en tjejbekant djupt engagerade i lättsam konversation. Appropå det där med plastikoperationer. Man runt 35-40, av typen som liksom tycker han själv är en riktig karlakarl. Han har kollat in oss. Smugit runt och tydligen tjuvlyssnat. Plötsligt kommer han fram till mig:

Han:(med expertröst) -"...Du ska få ett gott råd av mig. Ta kort på dina bröst nu och spara till senare.."
Jag:-"Eh...för att..?" (Välj dina ord noga nu, de kan bli dina sista.)
Han -"Jo, jag hörde att ni pratade om plastikoperationer. Du sa nåt om att du skulle vilja behålla..alltså..jag förstår att du är nöjd idag.* Men om saker skulle ändras, skulle det ju vara mycket lättare för plastikkirurgen att ha en idealbild att gå efter. Veta hur han ska göra, vad han ska återskapa..."

Jag: (med djupt tvivlande blick) "-Va?!"
Han: (entusiastiskt)"-Jo, allvarligt. Ta kort rakt framifrån och i profil. Jag känner en som..."

Jag skruvar på mig. Vi gör en ansats att gå iväg. Han kommer efter. Hävdar att han gladerligen skulle betala lite återställande plastikoperation om han hade barn med mig.** Jag tänkte stilla att om jag hade varit ihop med honom hade jag låtit honom betala. Sedan hade jag dragit med någon annan. Någon som såg en mer i ögonen än i urringningen när han pratade med en.***

* Hade väl slängt ur mig nåt om att jag visserligen inte kände något behov av dylikt idag. Men att jag kanske skulle ompröva beslutet om jag vaknade upp en dag i framtiden efter ett gäng barn och plötsligt inte hade några. Och att den framtida barnafadern isåfall skulle få vara med att betala rekonstruktionen. Innan han drog med den 16 åriga barnflickan. Typ.
** Var det visserligen ingen som frågade efter hans åsikt om. Men vi fick den ändå.
*** Nä, var inte extremt klädd på något sätt alls. Mer han som var extremt desperat.

20 comments:

Miss Baglady said...

EHhhhh people people, vad är det med folk? GÖR FOLK SÅ DÄR?

Du skulle bett honom dra låångt låångt bort..

Och vaaa faaan, måste alla plastikoperera sig för? Ok om man har VÄRSTA komplexen, men hallå Bröst liksom. De är fina som de är. Killar är avundsjuka oavsett.

Och ska de börja snacka om att de vill hjälpa en att fixa till boobsen, då ska de fan kolla sig själva mellan benen och fixa där också. Och då snackar vi inte rakning. Vi snackar operation. Släta ut, hänga upp och inte ha en massa slappt liksom..

JAG BLIR SÅ ARG PÅ SÅNT DÄR. *ber om ursäkt för sammanbrott men ibland ....*

Anonymous said...

Jag vet inte om jag tänker betala, men jag kan ställa upp och fotografera....gör ett specialpris och slänger in lite bilder från andra vinklar utan extra kostnad.
Men snabba dig på innan offerten går ut.

Förutsägbara Royal

Jerry said...

Gud vilken pinsam karl. Desperat verkligen.

Ninde said...

Miss Baglady: Ha ha okej. Fast här var det mer en diskussion på nivån "nöjd just nu men i vilket läge skulle du kunna tänka dig att operera någonting"?

Så hans förslag var hypotetiskt. Om än skrattretande ändå...;)

Royal: Tack du, om jag hade velat ta bilder för eventuella framtida bruk så känner jag en kvinnlig fotograf...;)

Jerry: Ja. Suck...

Verbal Kint said...

Trodde inte att såna fanns på riktigt...

Anonymous said...

Verbal...Kvinnliga fotografer?


Appendix: Till idiotens försvar, när män hör kvinnor prata om bröst så blir förståndet..hmmm...något decimerat...Can´t help it, were sick. Svårt nog att klara våren ändå...fast de flesta av oss klarar det utmärkt utan påhopp

Royal

Anonymous said...

Fotografera :o

När man kan skulptera.
Vilket jag självklart erbjuder mig att hjälpa till med.
Jag kan även ta med egen modellera i olika färger.

Sorken
Med hastigt uppkomna konstnärsambitioner

Verbal Kint said...

Royal: Precis det jag menade! Eller inte...

Och så den gamla vanliga bortförklaringen som ska släta över allt män gör och tänker: "Can´t help it, were sick." Fast du menade väl "we're" och inte "were". Svårt det där när blodet rusar ifrån hjärnan... ;)

Anonymous said...

Stackarn, han tyckte troligtvis att han hade kommit på ett jätteinnovativt sätt att prata boobs och samtidigt få kontakt med er - retard.

Samtidigt så hade han ju faktiskt en poäng, om man är nöjd nu och kan tänkta sig att man kanske vill göra ett bröstlyft sedan när man har ammat klart så är väl fotografier en ypperlig idé. Tänk er om man kunde ha med sig ett fotografi på en gammal frisyr man varit jättenöjd med när man går till frisören, men gör vi det? Nä vi sitter och försöker beskriva istället och hur brukar det gå?

Felicitas said...

Eeeeewww... :P

Anonymous said...

Verbal K: Det är inte så lätt alla gånger för oss män(läs:pojkar som beskriver sig själva som män) :)
Man får tacka för språklektionen ;)

S said...

Den ständiga frågan: Vad är det för fel på folk?

emster said...

vICKET ÄCKLO!

msn00b said...

Oops, den långa anonymkommentaren var jag.

Winnie The Pooh said...

Saknar ord...

Ninde said...

msn00b: Visst, tyckte det var ett lite skumt sammanhang att komma dragandes med det just där o då bara..

Vi får väl göra som Killkusinen gjorde som liten. Ta med en docka (i hans fall Big Jim He-Man eller vad den nu hette) och kräva att frisören klipper en som dockan..;)

Sorken: Ha ha jasså du.. Du får nog jobba mer på "lidande konstnärs stilen" först..;)

Verbal: Jodå. I högsta grad. Tyvärr..

Felicitas: Exakt min tanke..

S: Ja det kan man undra. En hel del förmodligen...

emster: Som själv nog tyckte han var rätt snygg..

Fru R. Jag har. Icke bloggbara..

Anonymous said...

Guuuuuuuuud så jag lider.

Min spleen är outhärdlig.

Sorken

Ninde said...

Sorken: Bra där fortsätt så. Sen måste du nog ha svarta kläder med..;)

Anonymous said...

Ok svarta kläder var det.

Men jag drar gränsen vid svart basker.
Det måste ju ändå finnas vissa regler.

StilSorken

Ninde said...

Sorken: Ha, ha ok, jo en viss miniminivå bör man ju hålla..:)