Wednesday, April 22, 2009

Hur man imponerar på Killkusinens kompis

Han kom över igår Killkusinen. Som hastigast. Efter diverse hot insåg han det kloka i att returnera tårtfat och tårtspade och diverse annat löst han "lånat". Men han kunde inte stanna länge, så jag fick höra allt om resan en annan gång.* Med sig hade han Kompis J. Med prefixet Stor-J. För att skilja honom från Lill-J, en av hans betydligt kortare kompisar med samma förnamn.

Stor-J är en kul kille. Den typen som backpackat sig igenom diverse länder som Killkusinens själv är alldelles för bekväm för att göra. Nyfiket spatserar han in i lägenheten. Kollar på kylskåpet. Kollar noga alla magneter och foton. Så plötsligt skiner han upp och utbrister:

"-Va i....har du Fantomencitat på kylskåpet?"**
Jag nickar...svarar att nej, jag minns inte vilket nr, men jo, magneterna kom med tidningen vill jag minnas. Han blir tyst ett ögonblick under det att han begrundar hur det kan komma sig hur han, huge fan of fantomen, kunnat missa en sån sak. Utbrister: "-Åfan. Trodde liksom inte att du läste Fantomen..."¤ Sedan tittar han storögt på mig med en helt ny respekt i blicken.


* Förmodligen uppehöll jag honom från någon avgörande fight i WoW eller någon annan virtuell värld.
** Vem blir först med att gissa rätt citat?
¤ Nja, ska vi vara ärliga har det hänt att jag köpt den mest för att läsa Herman Hedning. Innan jag gav vidare den till Systersonen. Men det behöver han ju inte veta.

14 comments:

A. said...

Det finns dagar då fantomen går på gatorna som en vanlig man?

Ninde said...

A: Close, but no cigar..;)

Livet på den mörka sidan said...

En rikitg kvinna läser Fantomen !

Anonymous said...

När Ninde rör sig står blixten stilla.

VinnarSorken

När kan jag hämta priset?

404 said...

Näe, tror det är:
Ninde är hård mot de hårda

S said...

Fick lära mig under en förhandling i veckan vad WoW är. Självklart läser du Fantomen! :)

Anonymous said...

Jaja, skyll på gamle Herman du. Vi trogna läsare förstår nog att du drömmer om att du, i trädhuset, befinner dig i Kits starka armar undrandes hur han ser ut under ögonbindeln samtidigt som han kysser dig.

Royal Bandaren

msn00b said...

Honey, är det något du vill berätta för oss?

http://www.aftonbladet.se/kultur/article4961135.ab

Nej jag retas bara, f'låt, kunde bara inte låta bli :-P

Vindvirvel said...

Fantomen vilar först då fred råder i världen.

Verbal Kint said...

"The Phantom is as strong as a tiger, has the cunning of a fox, But when it comes to women, he's like unto an ox."
Kanske...

Eller så kanske det är de mindre kända:

"När Diana befaller lyder Fantomen."
"När Fantomen pinkar svämmar floden över."
källa

Anonymous said...

Skulle ju kunnna vara: "Då Ninde frågar svarar man"

Hmm... kan ju vara båda bägge eller alla två liksom.

Sorken
Politikeraspirant
(i vart fall ovanligt velig)

Ninde said...

Lyxpiraya: Ha ha, typ..:)

Sorken: Mycket bra gissning. Skulle kunnat vara det, men tyvärr inte det jag har uppsatt..

404: Ha,ha nja. Mer min chefs valspråk. "Fantomen är hård emot de hårda. Och jag med" är en av hans favoriter..

S: Spännande, ha ha. Jo,jag är inte heller expert..

Royal: Attans då. Avslöja mig sådär..*nynnar på "holding out for a hero 'til the morning light..."

msn00b: Ha,ha nä...H är visserligen chef, men han har aldrig varit min chef..;) Strula med chefen är bra korkat.

Vindvirvel: Bra gissning, men fel.

Verbal: "När Diana befaller lyder Fantomen" he he, den var bra..

Men "But when it comes to women, he's like unto an ox." que? :D

Väl gissat, ingen av dem du skrev i kommentarerna, tyvärr..:)

Politiska Sorken: Bra gissat men fel igen tyvärr, försök igen..:)

Alla: A är närmast än så länge...

A. said...

Är det att "Vissa nätter lämnar Fantomen djungeln och går på gatorna som en vanlig man" då? Tycker mitt första borde godkänts för ingen vet ju exakt hur Fantomen säger. Alla som sett honom dör ju en ond bråd död om man inte har tur och får hans goda märke....

Men nu måste jag fan ha rätt...

Ninde said...

A: Ja A, du har för en gångs skull helt rätt. Vilket antingen betyder att du är rätt allmänbildad. Eller också knallar du runt med en dödskallering i plast och försöker efterlikna din idol..

..och det där med goda märket hade jag ingen aning om..trodde det räckte med att vara tjej..:D