Thursday, April 16, 2009

Vårtecken II

Den obarmhärtiga vårsolen som avslöjar just hur skitiga* mina fönster blivit. Den trogna läsaren vet vad som måste ske här. Det är hög tid att se ställa fram fönsterputsgrejorna** och sedan se till att Pappa kommer och hälsar på till helgen.


* Förlåt mamma. Jag vet att du vill att vi ska säga smutsiga istället. Men det här är min blogg. Mina regler. Jag tror att läsarna är luttrade nog att inte chockas svårt.
** Samtal från mamma igår, "pappa undrar om du har egna fönsterputsgrejor eller om han ska ta med sig..."

14 comments:

A. said...

Jag är orolig för Papa Ninde.

Ninde said...

A: Jasså? Precis som om Mamma A inte putsar dina fönster då? ;)

Miss Baglady said...

Hahaha så himla rätt. Vad tar han för att komma till mig också? I pay. Mucho. Har ingen lust..

A. said...

Jo det är sant. Det är klart hon gör. Men bara för att hon vill. Inte för att jag inte kan.... typ.

Kim M said...

Jag drar helt sonika ner persiennerna.

Ninde said...

Miss Baglady: Han gillar hembakt fikabröd. Eller hemlagad köttfärsås...;)

A: Jag kan också. T om gjort det på något sommarjobb någon gång. Men varför skulle jag? Är ju mån om att Pappa ska känna sig behövd...

Ninde said...

Kim M: Ha, ha du kör den radikala lösningen. Också kört den tills nu. Börjar bli lite tradig nu bara...

e r i k a said...

Jag har putsat mina fönster HELT SJÄLV i dag. Jag är så imponerad av mig själv haha. Förut var det hemskt, då hade jag spröjsade fönster som aldrig gick att få skinande så jag anlitade alltid fönsterputsare. Men nu bor jag inte spröjsat längre så jag tänkte att det är dags att försöka själv. Och det blev rätt bra.

Anonymous said...

Du vet att det finns fönsterputsningsfirmor som gör ett jättebra jobb.

Lat Sorken

emster said...

Åh, gulligt med pappor som putsar fönster åt sina döttrar!

Med risk för att låta pensio så måste jag säga att det ändå är ganska ok med fönsterputs. Resultatet är så tillfredsställande på ngt sätt!

Anonymous said...

E inte du norrlänning? Skall de åka från karja nord för att putsa dina fönster? Är visst inte så trogen tydligen..eller så är jag för ny här

Royal

Miasworld said...

Va? Putsar era föräldrar era fönster....kan ni skicka dem hitåt också? Jag har ett hus med riktigt skitiga fönster..

Ninde said...

Erika: Snyggt jobbat! Har inte spröjs men väl dubbla fönster mot gatan halvjobbiga att putsa..

Sorken: Vet. Men pappa är snabbare och trevligare sällskap..:)

Ninde said...

emster: Nja. Tar sån tid bara...

Royal: Nja. Pappa har vägarna förbi p.g.a jobb egentligen..

mia: Ha ha, nja, vet inte om jag vågar låna ut honom...