Friday, April 03, 2009

Vårtecken

Tussilago. Nya otestade glasssorter. Uteserveringar där man kan betrakta folklivet skyddad bakom solglasögon* på lunchen. Och det säkraste av dem alla. En bil full med grabbar i tjugonåntingårsåldern iklädda för små vita t-shirts som försöker få uppmärksamhet genom att boppa fjolårets hits på maxvolym samtidigt som de försöker se så coola ut som möjligt**. Jepp. It's official. Våren är på besök i stan.


* Which reminds me. Måste skaffa nya. Måste vara stencoola. Mörka. Inne. Eller avsiktligt avvikande. Och inte jättedyra. Har ett par slipade men brukar köpa billigt krafs till när jag har linser. Haft så mycket att göra att jag har noll koll i år. Sen så är det ju bra om de skyddar huden runt ögonen lite mot solen också. Även om jag har UV filter på linserna.

** Undrar alltid om den där approchen någonsin funkat på någon tjej. Ever.Om det en dag knallar nån tjej från uteserveringen och bara utbrister: -wow, asså ni verkar skithäftiga grabbar. Och ni har en egen bil också. En vit Svenssonbil. Att dela på bara er fem. Och en av er har t om körkort. Imponerande. Verkligen.

13 comments:

Miss Baglady said...

Ja det är verkligen vår nu. Dags att damma av vårskorna, jackan och sätta sig och njuuta

A. said...

Det funkar alltid med vit bil. Not. Eller ännu hellre MABI skyltad...

Winnie The Pooh said...

fast tänk om det inte ens är ett försök att ragga brudar? tänk om de faktiskt tror att de är så´n man bara skall vara, på riktigt?
Sorgligt och pinsamt i vilket fal...

Anonymous said...

Själv har jag suttit instängd i min lilla hörna och blickat ut över skuggan...åhh, låter som corner office med panorama men så lyxigt är det inte.

bildgoogla fjortis så vet du snart va som gäller för solglajjerna. :P

Det funka för mig :)
Hört i korvkön "Det är du som åker den där vita BMWn"...hon följde med hem oxå... men det är vääääldigt många år sen.

Royal

Anonymous said...

Säkraste vårtecknet av dem alla: Sorken far fram som en galning på sin motorcyckel.

Men visst är det vår.

MC-Sorken

Kim M said...

Ah, de där grabbarna är det säkraste vårtecknet.

msn00b said...

Uuuu
tänk paradoxen när de alla fyller fyrtio och inser att de spenderat de senaste 25 åren med att sitta inklämda i en vit volvo 240 för att ragga tjejer när sanningen egentligen var att de bara ville få vara nära varandra...

Ninde said...

Miss Baglady: Precis. Har just dammat av mockajackan..

A: Ha ha så det var du och grabbgänget alltså? He he he.. Trodde du var mer hyra-limo-typen;)

Fru R: Ha ha jo. Fast de hade liksom missuppfattat det där med crusing i så fall. Trodde det var mer åka runt runt än att bara parka framför en uteservering med många tjejer på och stå still och spana där..men jag är iofs ingen expert..;)

Royal: Ha ha, bara för det kommer jag att fortsätta tro att du sitter i hörnrummet med panorama och fötterna på bordet hädanefter..;)

Ha ha jasså det gjorde hon? Låt mig gissa, pappas BMW? ;)

Sorken: Motorcykel en solig dag på en fin väg är frihetskänsla, det kan jag hålla med om. Inte i klass med att galoppera över ett stort fält, men väl åt samma håll..:)

Använd ryggskydd bara, om du tänker fara fram som en galning..:)

Kim: Yepp. Same procedure, every year..

msn00b: Ha ha...unga män gör saker tillsammans, he he? ;)

Var inte ens en riktig raggar-240. Typ en S40 eller så..

Miasworld said...

Det är nu de sänka raggar-240 bilarna med tonade bakrutor börjar dyka upp på torget i min hemstad. Volvoraggarna är liksom ett vårtecken i sig

Anonymous said...

Alltid.

Jag är rädd om mig.
Jag är nämligen det enda fulländade exemplaret.

Sorken

A. said...

Hyra Limo-typen? Och du tror att killar från The Northern Hoods

1. Har råd med det.
2. Får hyra sånt.

;-)

Anonymous said...

Gissa igen ;)

Royal

Ninde said...

Mia: Ha, ha känns bekant på nåt sätt..:)

Sorken: Bra där..:)

A: Nä, jag trodde att:

1. Ni drog in på snuset och gick ihop typ tio stycken för att få råd att hyra en limo. Allt för att ta er förbi dörrvakterna på något inneställe...;)

2. Inte får hyra? För mamma eller limofirman? ;)

Royal: Alltså egen. Antar att du är undantaget som bekräftar regeln..;)