Sunday, April 19, 2009

Mig bli moster

För andra gången nu i helgen. Syrran fick en liten tjej. Ursöt. Oj, vad jag ska skämma bort. Ska lära henne allt jag kan:* Perfekt tajming hade hon också, lilltjejen. Pappa hade precis hunnit putsa fönsterna och vi satt och fikade när syrran ringde och det var bara att kasta sig in i bilen.

Gick snabbt och utan problem. Syrran proffs på barnafödande. Jag full av beundran. Hoppas som fan att det ligger i släkten. Bondesläktdelen. Antar att de som inte kunde föda barn lite smidigt i en paus mellan höhässjandet och smörkärnandet liksom sorterades ut på ett tidigt stadium.

Systersonen glad med. Antar att det är bättre för hans del att det blev en lillasyster, mindre risk för svartsjuka. Han är så himla grabbig och tävlingsinriktad mot andra killar. Mot tjejer är han mycket snällare.


* ..och Killkusinen har redan kört med svaret "nåja, det går väl ändå ganska fort", på den. Haw,haw. Gäsp.

5 comments:

emster said...

GRATTIS!

Miss Baglady said...

Ja grattis massa.

Ninde said...

Tack! rätt glad och stolt över att få den titeln igen...:)

Kim M said...

Trevligt med tillökning!
Snart är det nog din tur. Det ligger i luften.

Ninde said...

Kim: Nja.. Visst blir man sugen just när man håller i ett litet pyre. Men just nu är det rätt skönt att slippa ha ansvaret för någon annan mitt i finanskris o allt...