Wednesday, April 15, 2009

Påskhelg II


Mer vuxet besök...

Storebror Player med Flickvän. Storebror supersocial med värsta presenterna och lättsamt trevligt sällskap. Dessutom boende på sommartid väldigt fin plats. Vid den där västra kusten där där pojkarna är lite snyggare och lite trevligare. Dit jag givetvis är välkommen i sommar. Anytime. Även om M säkert skulle föredra att jag lojalitetshatade hans flickvänn lite.*

Saken kompliceras dock en aning av att Storebror Player är någon form av Killkompis till mig som jag kände innan M träffade honom.** Dessutom är hans tjej både trevlig och vettig. Och jag kan bara inte hata en tjej som kan göra en fullgod imitation av Weiron i Ottan. Fast med eget manus.

Äggätarhelg.Hårdkokta. Löskokta. Ihopscramblade till äggröra. Eggs Benedicte.***

Träningsnivå: Låg. Långpromenader i solen och storstädning av balkongen. Orkade inte ens kolla om simmhallen var öppen. Shame on me.

Filmtajm
Burn After Reading. Udda. Och kul. Brad Pitt och George Clooney i samma film.


Instant Karma reward: Åker till Killkusinens mormor med resten av tårtan jag bakade till gästerna då jag vet att både Killkusinen och hans mamma är utomlands just nu#. Mormodern har såklart inte fått besök på hela helgen. Blir märkbart uppiggad efter att ha fått prata annat än sjukdommar en stund.

Dessutom är det snyggot¤ som jobbar på äldreboendet den dagen. Han som knallar runt och ser ut som om han just klivit ut ur omslagsfotot på ett modemagasin. Efter returscheringen. Kommer in till mormodern och hälsar och småpratar en stund. En sån där kille som är nästan onödigt snygg på utsidan. Och han vet om det.

Sms: Från han som aldrig slutar tjata om en dejt. Ifall jag ändrat mig och har lust att ta en drink. På påskafton. Eller kanske en annan dag i helgen. Han är flexibel. As if.

Afternoon Tea:
Hos det där halvengelska paret. Med hembakta scones. Små smörgåsar. En stor kanna te och vackert handmålat porslin. Sitta en stund i solen på altanen och den allmänna meningen är visst, nu börjar våren komma hit med vårblommor och allt. Men riktigt som i det England de just är åter ifrån, är det ju inte. Där är redan nästan somrigt. And the gardens were beautiful.

Annars är det mesta lovely i allmänhet och jag själv i synnerhet. Bästa stället jag vet att få peppning och tanka positiv energi. Enda personerna jag vet som klarar av att vara sjukt positiva utan att samtidigt vara irriterande. Kommer in på kulturella ting. Deras specialitet. När jag citerar en fransk sång behöver jag för en gångs skull inte översätta. Hon är flytande, han närapå. De med en helt annan kulturell bildning än mig.

Utlandsstudier. Jag är en kulturell wannabe, en hangaround, med ett år i Frankrike i baggaget. Kan lite på ytan det de kan på djupet. Men det är ju gulligt att de tror mig om mer än vad jag kan.¤¤ Men jag lyssnar och lär. Och har framför allt väldigt trevligt.


* Bad Breakup mellan M och Storebror Player i botten. Ungefär samtidigt som nuvarande Flickvännen dök upp på scenen. Vilket enligt M's logik gör tjejen till Evil Boyfriend Stealing Bitch.

** Egentligen p.g.a mig de träffades. Jag borde väl vetat bättre än att placera dem tillsammans på den där middagen för evigheter sedan. Tydligen ett släktdrag i Familjen Player det där med att ta extra hand om sin bordsdam. Som i se till att hon kommer hem ordentligt. Med honom.

*** Fast med rökt kalkon istället för skinka.

# Killkusinen utomlands. Inne i hans låsta lägenhet ligger mitt tårtfat och tårtspade som han "glömt" att lämna tillbaks sist han fick med sig tårta för att bjuda sina polare på. Fick lägga upp tårtan på fult plastfat i helgen. Otacksamma slyngel.

¤ Alltid undrat vad sjutton han gör på ett äldreboende. När han kunde leva på sitt utseende och ha ett betydligt mindre krävande jobb.

¤¤ Note to self: Bloomsbury gruppen. Kolla upp.

4 comments:

Kim M said...

Det är underbart när folket tror att man vet mer än man faktiskt vet. Då måste man liksom lära sig ännu mer.

Miss Baglady said...

Ja det är bara att spela med och som sagts så lär du dig massor av att hänga med sånna folk. Massor. Go go go!!

msn00b said...

Bloomsburygruppen: http://sv.wikipedia.org/wiki/Bloomsburygruppen

Jag rekommenderar starkt E.M Forsters "Howards end" både som film och bok om du inte redan sett/läst :-)

Fö tror jag att jag blev lite förälskad i det engelska paret du just beskrev, de har inte en son du kan gifta dig med så att vi får höra mer om dem i bloggen?

Ninde said...

Kim: Exakt. Allt för att leva upp till myten om sig själv..;)

Miss Baglady: Word! :)

msn00b: Tyvärr inga barn. Kanske därför de sort of adopted mig. Däremot försökte de faktiskt matcha ihop mig med nån Systerson eller dylikt nån gång. Så långtråkig att jag höll på att avlida...