Tuesday, April 28, 2009

Också i helgen...

Helgens recension..
Jag: Var han snygg då?
S: Tja... Efter två öl och en Cosmo var han snygg iaf.

Helgens diss:

Tjej*: Visste du att han är läkare, ...-tjänst på samma sjh som mig...(pekar på en kille jag pratat med tidigare.)
Jag: Mmm..jo. Duktig?
Tjej: Jätteduktig. Korrekt.
Jag:Mmm..jo han verkar ju den typen. (måttligt engagerad)
Tjej: Jo det är han. Fast om jag säger som så..(sänker förtroligt rösten ) Han är bättre på att rädda livet på barn än på att göra dem. Typ..**

Helgens träning..

På väg ut till Hagaparken. Där vi sedan tillbringade en bra stund solandes på en filt samtidigt som vi slötittade på vad som kan ha varit tidernas kanske sämsta bollspel. Fem unga tjejer i addidas och en halvgammal. I ring. Plus fotboll. Med den uppenbara tanken att passa bollen till varandra. Det gick inte så värst bra för dem. Tjej 1 passade till tjej 2, som missade och fick springa och hämta bollen. Passar så till tjej 3 som står o pratar med tjej 4 och totalt missar bollen som rullar förbi tjej 5 som får springa efter den. Inte för att leka expert här, men någon gång borde de väl i rimlighetens namn ha lyckats? Vi tittar fascinerat. Enas om att samtliga måste ha haft dispens från skolgympan. I typ 9 år.

* Hon jobbade som sjuksyrra där tydligen.
** Eew. Nej, jag frågade inte vidare. Har sett för många avsnitt av Greys för det. I did so not want to know.

7 comments:

Felicitas said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Ärlighet varar längst! :)

A. said...

Hehe. Jag tycker tjejerna ska ha credd för att de försökte aktivera sig medan du likt de i Seinfeld bara stod och hånade. Slutade i Fängelse för dem. Knappast så du följer the good samaritian law eller vad tusan den hette...

Ninde said...

Felicitas: It sure does..:)

A: Aktivera sig? Tja, de fick ju springa och hämta bollen iaf...:D


Good samaritian law? Var ju knappast så att nån behövde plåstras om, fotbollsvåld var liksom överkurs för dem...

Sen tycker jag iofs inte att någon som tycker George är en hyvens kille ska jämföra mitt beteende med Seinfeltarnas.. ;)

A. said...

Haha. Det är inget fel på George!

Ninde said...

A: Ha ha nä kanske inte. If you're into "bald men with no job that lives with their parents..";)

http://www.youtube.com/watch?v=Ya1lxctlrtM&NR=1

A. said...

Någon måste stå upp för såna också. Jag anser att han har exakt samma värde som människa ttots sina eventuella bostads, jobb och hår-brister. Men det är sån jag är. En sann Humanist :)

Ninde said...

A. Om du vore Humanist på riktigt skulle du veta att man kan tillerkänna någon ett människovärde utan att behöva ha honom som idol. Även om man tycker att vedebörande är en rätt udda typ..;)