Wednesday, April 29, 2009

Lunch med Killkusinen

Som vanligt var det jag som fick betala.* Fast den här gången kom jag på att jag för för ovanlighetens skull hade användning av honom. Killkusinen dataspelsgenerationen big time.** Nu hade jag fått några frågor av en äldre kollega som ville bilda sig lite för att hänga med barnen.

Orkade inte sitta och googla så jag frågar Killkusinen. Han tittar på mig som om jag hade frågat honom vad internet var. Sen förklarar han med en överlägsen min att det är just en sån som mig som ordet syftar på i spelvärlden. En rookie med nollkoll. Kommer fan dröja innan jag frågar honom om nåt igen.

Och nu ska jag svara min kollega på mejlen och låtsas som om jag har stenkoll på terminologin. He he.



* Killkusinens definition av jämnställdhet.
** Jo, lite har man väl spelat sedan det hela började med svampstampande Mario. Men skulle aldrig lägga ner hela nätterna och massor av pengar som en del gör. Alldelles för rastlös för det.

10 comments:

Anonymous said...

nOOb

;)

Royal

Ninde said...

Royal: Rubb it in why don't you..ha ha;)

msn00b said...

Ptja, du kan ju alltid fråga din bloggande nörd aka moi om det kniper :-)

404 said...

Vad tror du att du har bloggen till? Det är bara ställa frågorna där. Mindre risk för att du blir mobbad. :)

A. said...

Klart du kan betala lunchen. Ska du ha hjälp av honom som vanligt är det inte mer än vanligt hyfs att åtminstone bjuda på en lunch hehe..

Ninde said...

msn00b: Ha ha var ju det jag inte riktigt fick ihop. Du och ditt nick. Du slår mig ju snarare som expert där..;)

404: Ha ha guess I got pwned där..;)

msn00b och 404: Tacksam för stödet där. Har ju fler frågvisa kollegor, ha ha :)

A: Hjälp av honom som vanligt? Ha ha ha. Och vad oväntat att du skulle vara på hans sida..;)

kattenjansson said...

Jag har lite moderskänslor för din killkusin, är det märkligt? :)
(jag hade inte heller nån koll på det där och jag SKA verkligen ha det egentligen. Orka :P)

msn00b said...

ohhh my ego! My ego! I can't contain it! *ka-bluie*

Ninde said...

kattenjansson: Ha ha kanske lite. Fast du är i gott sällskap, Killkusinen jobbar sedan en tid på en kvinnodominerad arbetsplats. Enligt egen uppgift har han aldrig jobbat så lite och blivit så uppskattad som nu.. ;)


msn00b: Ha,ha ;)

Peppe: Indeed..

Kim M said...

Haha.
Han ska veta hut!
Fråga aldrig mer nåt.