Thursday, April 23, 2009

Invalidos

Ny träningskompis på gymet. 5 år yngre och exakt så vältränad som jag också var när jag tränade 5-6 dagar i veckan. Som jag inte riktigt vill erkänna för mig själv att jag inte gör. Längre. Såklart jag hängde på när hon frågade. Egenträning efter passet? Inga problem. Hänga på i hennes tempo? Piece of cake. Ignorera varningssignalerna, you bet.

Gjorde jag illa mig? Jepp. Linkar jag runt med en lidande min och tycker synd om mig själv? Jepp.

Och nu sitter jag och funderar på om man kan beställa bärstol dit jag ska ikväll..

12 comments:

emster said...

Hehe. Inte bra. Vi börjar bli gamla...

Ninde said...

emster: Gaah. Helt värdelöst. Vad kommer härnäst? En önskan att stanna hemma och titta på "På spåret"?

Miss Baglady said...

Usch ja, bäst att inte ge sig in i gymmörkret alls. Som mig. Jag stannar hemma för att vila mig i form. Inför BBC i helgen. Jag suger på regelbunden träning. Thats a fact.

Ninde said...

Miss Baglady: Jag brukar vara regelbundenheten själv. Men på sista tiden har det blivit lite si och så...

Lycka till på BBC. Ser fram emot en utförlig rapport sedan! :)

Felicitas said...

Hihi..! :)

Du ska inte följa med på Blogger Boot Camp i morgon, det har blivit platser över! ;)

msn00b said...

Ohhh men se det såhär, du tog dig iallafall till gymet, själv laddar jag inför beach 2009 med en enorm mängd snorpapper muttrandes mantrat "det är farligt att träna när man är förkyld" morr morr jag är grymt avundsjuk!

Anonymous said...

Vägra erkänna aatt åldern kommer krypande är det första tecknet.

Gör som Sorken
Fake it til you make it

Ninde said...

Felicitas: Thx sweety men jag hoppar denna gång. Eller hasar med lätt ansträngd min..;) Men lycka till! :)

msn00b: Din lilla stackare. Bli nu genast frisk, så du inte har någon ursäkt längre..Krya! :)

Sorken: I'm soo with you on that one...Nu räcker det med vuxenpoäng :)

emster said...

Men Ninde! Vi GILLAR På spåret...

Ninde said...

emster: Du ser, det har redan börjat. Illa, illa...;)

Kim M said...

Aaargh!
Alla dessa ynglingar som kommer och ger oss komplex!

kattenjansson said...

Ninde: hur kan vi bli mer regelbundna? Varför händer alltid det här när sommarn närmar sig?

Idag blir det nog lite pump ändå. Tror jag.