Friday, September 29, 2006

Den kvinnliga intuitionen

Säger åt mig att ta omvägen över city, in och reafynda på Esprit. Basvaror varje flicka behöver som tighta t-shirts, linne och kofta. Två tyska killar kommer fram och vill snacka, jag låtsas inte förstå. Sedan står de bakom mig i rulltrappan och beklagar sig över att inga svenskar/(or?) vill prata tyska.

Passar på att solduscha på vägen hem, hittat en sort som ser
naturligt solbrun ut.

Hinner inte mer än hem förrän dejtkillen ringer, definitivt intresserad, definitivt trevlig. Får hans flygnummer och hotell. Ska träffas utanför hans hotell då han måste simulera lite jobb först. Krav från min sida att han inte bara åker hit för min skull. Vi diskuterar allt från franska språket till u-båts filmer.

Känns oroande bra. Han ringer en gång till senare. Vi har båda just framlevt jobbdag med tankarna på heelt annat håll. Själv zoomade jag liksom in och ur en konversation om Zimbawes inrikespolitik, samtidigt som jag hade honom i mina tankar.

Jag mms:ar ett nytaget foto, han säger igen att jag är vacker,
att jag har har fina ögon.
Det är inte sant, möjligen söt, möjligen behöver han glasögon.
Det är inte förrän vi lagt på som jag kommer ihåg att middagen
står kvar i micron - oäten.

Känner på mig att morgondagen blir spännande...

No comments: