Tuesday, September 26, 2006

Ninde dissar

Dell-hell som påstår att det tar en vecka att skaka fram en vanlig j-a sladd. Som de inte ens har en extra av, att hämtas i Lapplandsväsby, nejdå det vore ju enkelt. När ni väljer att placera lagret på Irland av kostnadsskäl, inte f-n ska kunden behöva vänta en vecka på en enkel baspryl! Vad skickar ni dem med, kanot?

Vill ni pressa priser? Vara kostnadseffektiva? Fine, det finns säkert någon ledig lada i västernorrlands inland som är ännu billigare, då ingår dessutom nedtransport av sladden med traktor på u n d e r en vecka, fiffigt va?

Dessutom är det väl fint att er försäljningsavdelning inte kan svara på prisförfrågningar om era egna produkter.

Och tacksomfan tidigare kollega för att extrasladden är borta, tacksomfan för att vårt sortiment av extrasladdar stoltserar med 4 trasiga.

Så nu sitter jag här och bitterbloggar från en kass lånedator och funderar på vem av mina kollegor jag tycker minst om.
Om jag snor reservdelar från en kollegas dator är jag då?

1) En kreativ problemlösare
2) J-vligt taskig och kommer drabbas av dålig karma

4 comments:

Anonymous said...

Om det var en strömsladd till en bärbar dell så upptäckte jag precis att jag har 3 (tre) stycken hemma... Men bara en dator. Väldigt mystiskt. :)

Ninde said...

Jepp, strömsladd till bärbar dell. Så det är du som har knyckt dom?:/ Fy, lämna tillbax, myyy precious..

Anonymous said...

Jag lämnade tillbaks dem allihopa idag! Nu är jag friiii från jobbet!! =)

Ninde said...

...och som av en händelse landade idag ett litet strömsladdspaket på mitt skrivbord:). Grattis till nya studentlivet! Njut så länge det varar:)