Tuesday, September 19, 2006

Vad vi lärde oss i helgen

S fick barn direkt efter gymnasiet, jag fortsatte att vara ett barn. Hon lever familje liv, jag är nybliven singel i storstaden. Vi är så olika som två personer
kan vara och ändå är vi vänner. Att umgås med henne är som att kika in i ett kalejdoskåp, att se hur mitt liv kunde ha varit om jag valt annorlunda.

S: Du kan väl hänga med på äventyrsbadet med mig och ungarna på söndag?
N: Ok, visst ska bara träna först. (Big misstake, huge misstake).

Man är ju singel och måste underhålla kapitalet he he...
Så man kör ett lättare entimmespass innan badet, lite styrketräning, löpband, simning. Sedan ska man ju bara leka lite med barnen, hindra dem från att dränka sig själva och andra, fiska upp flytleksaker och plaska runt lite.

Ingen match för en god simmare med lättare livräddningskunskaper, bara att stajla på och imponera stort på medföljande föräldrar.

Jo tjena....

Efter 500 omgångar i vattenrutschbanan, 10 simmningar runt i vattengrottorna skulle vi tävla på flytleksaker...ni vet såna där som även vuxna barn kan plaska runt på.
Inför två miljoner småglin och ett par lätt medelålders pappor ska jag sedan elegant dra mig upp ur vattnet och upp på flytgrunkan. Det går bara inte! Armarna strejkar och jag måste fuska och klättra upp på land för att sedan graciöst som en gravid flodhäst hasa mig ombord. Orkar ett race innan jag ankrar i bubbelpoolen.

Avböjer att åka med hem till S. efteråt. Hon fattar, jag är ju en glamorös singeltjej som säkert har tusen dejter på en söndageftermiddag.
Sanningen att säga var jag helt knäckt, orkade bara dra i mig en macka och stupa i säng. Vila middag som en annan dagisunge och missade min heta dejt med tvättstugan.
Fattar inte hur föräldrar orkar....

4 comments:

Anonymous said...

En sådan målande beskrivning, det var nästan som ett videoklipp från youtube.com!

Man kan fråga sig varför många lätt medelålders föräldrar, som lekt sig igenom de mest intensiva åren med barn, inte ser ut som vältrimmade atleter, utan snarare som de flodhästar du var inne på?

Min gissning: crème fraîche, chips och godis. Ingen vattengympa i världen kan hålla emot den tsunamin av fett som väller in, vecka efter vecka efter vecka...

H.
http://blogg.passagen.se/henry.morgan

Ninde said...

Hej h! Med tanke på hur många som springer runt med videofunktion i mobilen så kanske jag finns som videoklipp nånstans på nätet*L*. Skämt åsido, tänkte också det där om att föräldrar borde se ut som atleter. Jag är den första att skriva under på att vi borde äta bättre. Avstod avsiktligt från att beskriva herrarnas expanderande midjemått. Så länge de inte fäller sexistiska kommentarer är jag ganska tolerant emot andras trivselkilon.

Anonymous said...

Bonjour Ninde,
Tittade på din profil och såg dina favoritböcker; t'es bien francophone, toi?

Jag också. Helsvensk men fransk, på samma gång. Det är väl därför Arla och många av deras produkter för mig blivit orsak till den svenska fetman.

Äter man balanserat, med rimliga portioner och tränar en del, så kan man äta allt man vill. Bara man aldrig - aldrig! - plockar med sig Arlas receptsamlingar vid mejerikylen!

Ninde said...

Bonjour h! Oui, je suis francophone d'origin suedoise. Äter dock gärna Arlas lättprodukter ibland *L*