Tuesday, September 26, 2006

Igår

Var jag så arg att smet tidigare för att hinna en vända i joggingspåret, blängde argt på alla jag mötte. Kände ett starkt behov av att utöva fysiskt våld emot någon försvarslös. Så ser jag dem, ett helt gäng flugsvampar som stått och sett uppkäftiga ut en längre tid. En snabb blick bakåt....sedan banzai! Om du såg en liten arg blondin masakrera ett gäng svampar medhelst jämfotahopp så var det jag. Till den bärsärk som just nu gråter sig till sömns i svampsaknarsorg vill jag bara säga: "-Trust me, they had it coming".

Det kändes faktiskt lite bättre efteråt, lite lättare att spela mogen och välbalanserad.

3 comments:

A. said...

Klart det "had it coming" bara stå så där och se oberörda ut i skogen... Korkade svampar... :-)

Ninde said...

Jepp, svampstampning, den nya nationalsporten näst efter brevlådebrännboll och kast med liten pensionär:).

A. said...

Brevlådebrännboll... Gamla fina minnen :-)