Friday, September 22, 2006

Killkusinen

Är 21 och just nyinflyttad i storstaden, dyker då och då upp vanligtvis för att låna något eller på annat sätt strula till min tillvaro. Han är snäll men att ha honom runt fötterna är ungefär som att ha en stor hundvalp som man måste passa. Sist fick jag hejda honom i sista minuten i färd med att käka upp min tvål (ok Luush ser lite godislik ut).

Nu han sms terrat mig i ett par dagar om att komma över med "en-grej-bara", så igår släpade jag mig motvilligt förbi hans lägenhet på väg hem från träningen.

Där får jag ett prydligt inslaget paket och ett grattis i efterskott (fyllde år i augusti). Inuti ligger ett nytt fint "Texas hold'em" set komplett med "brickor" och allt. Jag hade tydligen nämnt att jag och kompisarna brukar ha spelkvällar ibland.

Och nu känner jag mig rätt dum....

No comments: