Tuesday, August 19, 2008

Dagens: Män i uniform

Måste ju bara bli brandkåren i Newcastle. Som hamnat i blåsväder för sitt innovativa sätt att skapa en närmare kontakt med allmänheten. Eller iallafall med den kvinnliga delen. Serve and protect. And flirt. Man har helt enkelt tagit sig lite extra crusing rundor på stan för att imponera och flörta med tjejer. Avundsjukt åsedda av herr Taxichaufför. Man får ju förstå att han blir upprörd. Här har han förgäves försökt ragga stenhårt på varenda brud som bara vill ha skjuts hem. Åsså kommer de där glidarna till brandisar med hjältegloria och tjejerna blir helt till sig bara de visar sig. Nä fy bubblan vad fuskit.

Herr taxichafför har minsann följt efter, sett tjejer kliva ur bilarna. Han har fotat. Nu jäklar ska här anmälas. Fjanta runt och slösa skattebetalarnas pengar sådär.

Upprörande säger jag med. Att vi inte har det här i Sverige. Än.
Föressten tycker jag att det var länge sedan vi hade brandövning här på kontoret. Hur var det nu där nya släckarna fungerade? Ska diskutera saken över en lunch med kollega Z. Känner liksom att vi två blondiner kan behöva kräva en extra genomgång av brandsäkerheten. Av en expert. I uniform.

Hela artikeln här

13 comments:

A. said...

Eller så drar ni i brandlarmet. Brandkåren kommer och dessutom Polisen så kan jag komma förbi och kolla på polistjejerna ;-)

Anonymous said...

HAHAHAHA! men vadå inte finns i sverige, det gör vi ju hela tiden!

emster said...

Så oerhört kul. Taxichaffisen fpr ju bli paparazzi ist. Han har ju helt klart talang!

Lilii said...

Sen kan du skicka hit proffset i uniform till mig. Han kan få kolla så att mitt brandlarm fungerar. Hur ska jag kunna veta det när det aldrig brinner här?

Ängeln said...

Hahaha! Uniformen gör mannen...

Men brandmän är redan från början hjältar.. räddar kattungar och så.. tror jag ska föreslå att de kommer till stallet och tränar sig på att evakuera hästar..

Min häst är snäll... träna på henne...

Ninde said...

a: "..så kan jag komma förbi och kolla på polistjejerna" Ha ha jasså det tänkte du?

Kan bli vissa problem att motivera en falsklarmskostnad på 5000 för ekonomiavdelningen. Dessutom trodde jag bibliotekarier var mer din grej...? ;)

anna: Aha. Vartdå vartdå? ;)

emster: Ha,ha ja. Han får väl hoppas att hans hus inte börjar brinna den närmaste tiden bara..

lilii: Will do..;)

Anonymous said...

i varje liten ort där det finns brandmän ;)

Anonymous said...

Fler män i uniform, tack.
Och mer sporadiskt flirtande!

Ninde said...

anna: Okej, får hålla bättre koll då, så man inte missar något. Som extra cruisingrundor..;)

kim: Amen to that! :)

ängeln: Visst är de hjältar. Stallräddningsträning låter som en bra idé...:)

A. said...

Bibliotekarier, polistjejer, brevbärartjejer, businesstjejer... tja tjejer helt enkelt. Men gärna någonslags uniform eller strikt klädsel..

Ninde said...

a: Inga ljuva sommarklänningar alltså. Då vet vi..

A. said...

Ljuva sommarklänningar kan ju ses som en slags sommaruniform. Alltså funkar det med...

My Adventures said...

ah, hamnade har av en eller annan lank, och sag ditt brandmans inlagg.. satt hemma hos en vaninna, en sen natt (eller tidig morgon, om man sa vill), pa hennes tak balkong, hade en liten eld i en firepit, och drack en massa vin och snackade.. inte tankte vi ju pa att grannarna kanske inte visste att det fanns en firepit pa taket, utan trodde att det brann.. sa.. mitt vad det ar bankar det pa dorren, och en hel skock med brandman kommer in.. mikket trevligt. dom om deras forvaning nar vi sitter pa taket, drickandes vin i lugn och ro, uppkladda till max. :) men, men.. brandman ar fin-fina. :)