Friday, August 01, 2008

Torsdagskvällsbelöning

Efter att ha jobbat inne med 30 gradig värme får man äntligen sin belöning. Jag och kompis tar med oss badkläder och matsäck till badsjön. Man kollar rutinmässigt in badgäststandarden. Några småbarnsfamiljer. Ett par en aning medelålderskrisande män några småligister och ett par tonårstjejer. Inget man behöver bekymra sig om.

Tonårstjejerna är av typen en smula generous och sålunda framställande oss i synnerligen gynnsam dager. Vi visar vår uppskattning genom att prata snällt med dem. Storasysteraktigt försäkra dem om att det faktum att det simmar sjöfågel i samma badsjö inte automatiskt innebär att vi som badat kommer att avlida av fågelinfluensan. Sen lämnar vi dem bakom oss och simmar längs stranden. Länge. När vi vänder tillbaks har uteserveringen i närheten börjat fyllas med folk. Finklätt folk. Känns en aning mysko att traska förbi dem på väg att byta om. Endast iklädd bikini och handduk.

Sedan går vi en bit bort och sätter oss och käkar matsäck. Som aldrig smakar så gott som när man just simmat och sitter och tittar ut över sjön.

6 comments:

Felicitas said...

Myspys!!

A. said...

Jag är ju generellt korkad utan tvekan men jag fattar inte meningen "...Tonårstjejerna är av typen en smula generous och sålunda framställande oss i synnerligen gynnsam dager..."

Generous?
Fattar inget alls av den meningen...

emster said...

gissar bara, men jag tror ninde menar tjock. typ PH fat. det finns inget billigare bantningsknep än en tjock kompis som min polares mormor sa... makes you look good.

A. said...

Emster: Då är förstår jag. Har tom frågat en kompis om vad det kunde betyda. Han skakade oxå på huvudet och fattade inte.

TAck tack

emster said...

a: no probs. glad att man kan hjälpa till!

Ninde said...

emster: Du har fattat helt rätt där..:)

a: Du kanske skulle frågat lb istället? Han verkar ju vara rätt småsyskonsmart..;)