Tuesday, August 12, 2008

Födelsedagsdiet

Igår:
Frukost: Macka och varmchoklad plus lite bitterhet över att inte få frukost på sängen.
Lunch: Lättyogurt och banan på stående fot i all hast på väg att hämta tårtan.

Fika: Tårta bestående av ungefär 99% ickeessentiella fettsyror och lite cacao.

Middag hemma med sällskap: Toast med smörstekta kantareller. Grillat kött med massor av café de Paris sås, haricoverts och klyftpotatis. Kaka till kaffet.

Idag:
Skamfyllt ringt och kollat nya schemat på gymet..

20 comments:

Ängeln said...

Äh!!! En dag om året som ska firas med buller bång.. Inget dåligt samvete för det..

Några fina presenter då??

S said...

Du, sötnos. Grattis grattis!!! Hoppas födelsedagen var FANTASTISK. :D

emster said...

Får du dåligt samvete om du äter en ynka liten kaka på din födelsedag? Nej vet du vad, hemma på min gata i stan, där får man äta kakor JÄTTEOFTA!

Jo, sen gick jag ju upp hundraarton kilo på semestern också...

:-)

404 said...

Men bjuda på födelsedagsfest, det gör du inte? :)

Ninde said...

ängeln: Jadå. Lite smink. Lite böcker. Blommor. En middag..osv..

Hah. Jo precis. Kruxet ör bara att jag lär fira flera gånger med flera människor...;)

s: Tack sötnos, den var helt okej. Förutom att man inte automatiskt fick jobbledigt...

emster:Nja. Just på födelsedagen tar jag dubbla portioner sås och skamlöst tårta. För på min gata räknas inte kalorier den dagen. Ehum. Säger vi..;)

404: Ge mig dåligt samvete du bara..ha ha ;) Bakade faktiskt tårta och bjöd på i Hemstaden. Sen ska jag ha fest för tjejgänget i stan med, senare..

404 said...

Och då ska du bjuda mig? ;)

Ninde said...

404: Kan ju inte bjuda dig när jag inte bjudit a. Vill ju inte göra någon ledsen här..;)

404 said...

Det där lät som om du på ett väldigt blygt sätt bjöd in mig och A (och andra?) på en bloggträff med tillhörande tårta. Trevligt. Eller misstolkar jag nu igen? :)

Verbal Kint said...

Ledsen att jag missade att det var din födelsedag, Ninde. Skickar ett ärligt och innerligt GRATTIS till dig i efterskott.

Ninde said...

verbal: Ingen fara. ..och tack! :)

404: Brukar du bjuda in dig själv till folk i allmänhet? Or is it just me? ;)

404 said...

Självklart är det bara du. Eller så är det jag som ibland balanserar på gränsen för vad man ska göra och inte. Men som vanligt kommer jag undan med det genom min outgrundliga charm... :)

Ninde said...

404: Vi säger väl att det är för att du är charmig dårå..*är snäll idag* :)

A. said...

Nej du kan fan inte bjuda in 404 om inte jag blir inbjuden. Dålig stil. Var ska jag vara och när? ;-)

Ps. Jag kan berätta för 404, vi behöver inte ta hans vägbeskrivning här. Jag ser till att han får den. Typ ;-)

Ninde said...

"Jag ser till att han får den.Typ? " Hm.... ;)

I hate to break it to you. Men varken du eller 404 platsar i tjejgänget. Eftersom jag är rätt säker på att ingen av er är tjejer jag gått i skolan med...;)

404 said...

Hur vet du det? Eller är det där en sexistisk kommentar? :)

Ninde said...

404: Hur jag vet att ni inte är tjejer jag gått i skolan med? Därför att ni inte är tjejer. Överhuvudtaget. Vilket får anses tämligen klarlagt. Din Hello Kitty wurm till trots...;)

404 said...

Nu är du så där konventionell igen. Men jag tillåter det för den här gången, även om jag tycker det är lite mesigt. :)

Ninde said...

404: "Men jag tillåter det för den här gången" Tillåter?!ha ha..

Vad är det för patrialkalisk förtryckarretorik då? Nästan så jag känner mig lite lärarhögskoliskt "krängt" här. Iaf om jag känner efter riktigt noga...;)

404 said...

Patrialkalisk? Näe, jag ser sällan till kön, det är nog mest det att jag är en medmänniska och alla andra är motmänniskor. Eller med andra ord, det finns två sätt mitt sätt och fel sätt. Gissa vilket sätt de flesta andra använder sig av? Eh... Jag och mitt stora huvud ska nog ta och göra något vettigt nu istället... :P

Ninde said...

404: Ha,ha okej.. :)