Friday, August 15, 2008

Fredagsfrågan

Backvarnare på bil är?

* Ett säkert tecken på att man inte borde fått körkort överhuvudtaget.

* Säkert bra för pensionärer. Åtminstone stark pensionärsvarning på det.

* Ett måste för den som inte kan fickparkera i backe utan att svära sammanbitet.

* Bara sjukt irriterande och varnar med alldelles för god marginal. Sedan går man ur och kollar och upptäcker att det är typ en halvmeter tillgodo.

* Ett bra hjälpmedel, det sjukt irriterande plingplongljudet vänjer man sig vid.

* Kan vara det enda som står emellan dig och en buckla på något dyrt.

Dagens låt: "Story of my life"

11 comments:

Anonymous said...

Haha. Jag är inte säker på att jag vet vad det är för pryl.. Men jag tippar på att de flesta alternativen var mer eller mindre rätt.
Jag har inte körkort, du vet.

När jag var glin och bodde på landet och var så där nyutkommen miljökämpe sa jag till min far att jag varken ville ha moped eller körkort. Jag skulle rida mig fram genom livet. Det var innan jag flyttade till storstan. Tack och lov gjorde jag det tidigt...

Peppe said...

Marginalen är verkligen sjukt stor. Är man en meter ifrån bilen bakom går backvarnaren bärsakrargång.

Felicitas said...

Eller så går den inte igång ALLS och helt plötsligt har man backat sönder bilen trots att man redan från början varit misstänksam mot att den där mojängen inte fungerade som den skulle.
/En som vet, det var min kompis kompis... eh... du vet. :P

A. said...

En sjukt bra pryl och om man vet att den går igång 1 meter innan så vet man ju naturligtvis som bra bilförare hur mkt mer man kan backa. Och varför tar jag det här inlägget personligt? ;-)

Jag antar att det är motsvarigheten till att ha extraljus, flames, och dragkrok i Hemstaden. Alla ser vi till att skaffa något som vi behöver.

Ninde said...

kim: "Jag skulle rida mig fram genom livet". Tänk redan som liten var du klok...:)

peppe: Precis min åsikt de få gånger jag kommit i närheten av en..

felicitas: Elände. Stackars din..eh kompis kompis....;)

a: Ja men 1m blir ju bra. För det har man ju alltid tillgodo på en trång gata i innerstan, eller hur? Vem sätter avstånds standarden, PRO i Säffle eller? ;)

Varför du tar det här personligt? För att du tror att allting handlar om dig och din sorgligt övergivna Foxypenny istället för någon annans allmäna bilfunderingar? Projicering av dina skuldkänslor kanske? ;)

Påhopp var det ja..Extraljus, flames och dragkrok kanske var hot i Hemstaden under ett annat decenium. Numera är det 4WH med vinsch och älgfångare som gäller...;)

A. said...

Älgfångare? :-)

Ninde said...

a: Som kängurufångare. Fast omdöpta pga den flagranta kängurubristen i Hemstaden...:)

emster said...

Kan knappt köra bil. Har en jätteliten pluttbil så den kommer inte med backvarnare, men jag hade inte sagt nej... :-)

S said...

Jag kör bil alldeles för sällan för att klara mig utan, så jag prickar raskt av punkt 3,5 och 6 på din lista. Jag hatade ljudet först. Men det är helt klart värt mängder av pipande för att hindra mig från att rulla rakt in i en splirrans ny stadsjeep.

Anonymous said...

Backvarnare är väl totalt jävla onödigt? Man känner ju utan problem när dragkroken penetrerar plastkofångaren på Volvon bakom, och då är det ju bara att köra fram en liten bit igen så står man perfekt!

Vad gnäller ni över?

:)

A. said...

Simon: Exakt såna som du som behöver backvarnare :-)