Friday, April 11, 2008

Gårdagskvällen i Storstaden II

Kvällen fortsatte på något underligt vis med middag på uteställe.

Hade hällt i mig kaffe i pausen och när vi kom in på stället bröt jag mot elfte budet. Det där om att man icke skall gå på toa utan sina tre bästa tjejkompisar. Inte för att det var några andra tjejer där just då. Däremot två killar¤. En aning oroande upptäckt då Killkompis en gång sagt att det bara fanns två skäl till att två killar överhuvudtaget skulle gå på toa ihop:
1. För att göra en George Michel. Eller..
2. För att lättare kunna övermanna en tjej.


Okända killar är inte okej på tjejernas. Iaf inte vanliga killar. Såna som inte är av sorten som bär kort kjol, massor av smink och även lystrar till namnet Gunilla. Och på tjejsidan stänger man dörren. I can not stress this enough.


Jag hade lovat mig själv att bara ta e n drink och sedan gå över på alkoholfritt. Det gjorde jag också. En Long Island Ice Tea. Man vill ju ha ut mesta möjliga av den där enda drinken, kändes som om jag behövde den efter den där upplevelsen. Möjligen kanske inte det smartaste att hälla i sig på fastande mage. Även om alla killar i omgivningen genast blev snyggare..

Vidare kan jag meddela att:

* Elvis är inte alls död. Han åker limousine.
* Vad jag älskar med bra amerikanska ställen är att man kan be om grönsallad utan dressing istället för pommes till huvudrätten och få ett leende , inte en 'suck' av personalen. Dessutom har de den där skumma amerikanska senapen¤¤ som jag aldrig skulle köpa men som påminner mig om USA.


* Det finns saker som är okej att folk säger om sina kollegor. Som den bekant som brukar beskriva sin kollega som "Mannen som givit bokstavsdiagnoser ett ansikte."Det är okej. Däremot är det mindre okej att insinuera att kollegans förmåga att ständigt bli ihop med nya tjejer, underförstått trots att han är ett rikspucko, skulle bero på att han begåvats med en annan sak här i livet. Men bara det. För någon annan anledning till att han hade lätt med tjejer kunde ju inte finnas, lät manlig bekant förstå. Möjligen en aning bittert.



¤ Jo, det var tjejtoan de var på..

¤¤ Den där med noll kalorier eller så. Troligen därför att den mest består av gulfärg och tillsatsämnen.

6 comments:

Anonymous said...

Du är så förståndig.
Brukar också bara ta en drink och hålla mig till det, där är jag bergfast. Viker inte en tum.
Sen dricker jag direkt ur flaskan.

Inget att knussla med..

Anonymous said...

Hallå

A. said...

Åh... Colemans senap kanske?
Men grönsallad. Noll kalorier. Bjäbb, bjäbb, bjäbb...

Och för att kröna det med en Long Island Icetea? Lite som att ta en supersize meny med Cola light...;-)

Anonymous said...

Åh, toadilemmat har jag helt glömt bort i unisexvärldens dimmor.

Ninde said...

snubben: Ha,ha både principfast och ärlig minsann.. :)

themanual: Tack! Got it..:)

a: Njae. French nånting iaf...
Bjäbb på dig själv du. Och om du hade kunnat läsa innantill skulle du fattat att jag inte krönde utan grundade med Långholmenisteet. Det verkade som en bra idé då... ;)

kim: Unisexvärldens dimmor? Toadilemmat? :D

A. said...

Älskar förresten den bittra kommentaren om varför han får massa tjejer. Skulle säkert kunna ha slängt ur mig något liknande hehe... Och jag tycker det är helt ok :-)