Friday, April 18, 2008

Utmanad av Simon

Tre namn du går under:

* Mitt förnamn i olika varianter. Varav en på franska.
* Lillasyster/syrran/är det du som har snott min..(av Storasyster)
* Älskling


Tre saker som skrämmer mig:

* Den växande bokhögen hemma. Med sånt som jag borde läst. Och i åtminstone ett par fall skrivit ihop något om. Typ igår. Och "gärna på franska."

* Fästingar. Det bitglada lilla rovdjuret som skamlöst attackerar folk och fä och hejdlöst breder ut sig. Usch och tvi.

*Displayen på den där fancy-smancy bilen jag lånat en del veckan som var. Den som jag trodde skulle nöja sig med att uttrycka kuriosa info i stil med temperatur och liknande. Som någon klåfingrig bilkonstruktör slängt in små skojiga överaskningsmeddelanden i för att höja spänningsnivån på bilkörningen lite¤.



Tre saker jag har på mig:
* Kläder. Oftast iaf. Idag bland annat en svart kjol jag snott av syrran. ( Fast jag frågade först. Snygg iaf. Kan bli långlån känner jag nu. Kan "glömmas" att ta med. Ehm. )

* Linser. Idag färgade bara för kul. Oftast ofärgade. Sällan glasögon.
* Lätt jobbsminkning. Idag Clarins tonade dagcrème, färgade fransar och läppglans.

Tre sanningar:
* Pengar ger inte automatiskt lycka. Men de gör olyckan lättare att bära.
* Världen är överbefolkad. Och underskogad.
* Du kanske inte kan styra vad livet väljer att göra emot dig, men oftast kan du styra hur du väljer att hantera det.

Tre saker jag verkligen vill ha:

* Pengar. Så pass mycket pengar att jag kan välja fritt hur och när jag vill jobba. Och med vem.

* Sommarstuga/fritidshus att kunna åka till och varva ner ibland.

* Sjukt hög ämnesomsättning vid behov



¤Man kommer körandes i godan ro när plötsligt ett meddelande poppar upp på skärmen i stil med: "No seatbelt on rear psgr" Eftersom man inte har någon rear passenger, men väl sett filmer som "liftaren" sneglar man oroligt bakåt. Tomt. Meddelandet försvinner. Man andas ut. En stund senare piper skärmen till igen och meddelar: "Tyre pressure not monitored". Däcktryck? Vänta nu, var det något jag glömt kolla? Eller hörde det till sånt bilen kunde slänga ur sig när den var pratsam? ( Lugn o fin nu. Den är bara en bil. Även om den "messar".)

Bestämmer mig för att det hörde till det senare och kör vidare. En aning darrigt sneglar jag på skärmen. Det skulle inte förvåna mig om Herr Bilkonstruktör någonstans programerat in ett skämtsamt "Warning! This car will selfdestruct in three seconds" samtidigt som han fnissar som Hemlige Arne och föreställer sig hur folk slänger sig ut i panik på E4:an..

I övrigt var den toppen. Bekväm. Bra. Nästan så man ville sätta upp fingret och köra om folk. Bafatt. He he.

2 comments:

A. said...

"...I övrigt var den toppen. Bekväm. Bra. Nästan så man ville sätta upp fingret och köra om folk. Bafatt. He he...."

Bafatt du är rätt mycket hottad 240-brud egentligen?

Ninde said...

a: Ha,ha kan jag ju inte vara. Har ju aldrig bott i dina Northern Hoods ju..;)