Wednesday, April 23, 2008

Nu mätt och nöjd

På prat. På sällskap. Mat. Och glass. Kompade ut lite i morse. Gick in och jobbade en stund. Blev sedan upphämtad och bjuden på god lunch som tack för middagen. Dessutom ilurad ny glass. Som jag visserligen hade tänkt prova. Någongång i höst när badsäsongen för länge sedan var över. Men som Norrlänningens kusin helt sonika köpte och gav mig med orden; "nu är det bäst att du äter. För jag har köpt varsin. Och jag tänker inte äta två".

Vinkade av honom. Fick tack för senast sms någon timme senare. Nu mycket trött och fortfarande mätt sedan lunchen. Ska hem och rulla ihop mig i en liten hög. Ormsmälta allt lite.

3 comments:

Anonymous said...

Det var fint.
Att bli påprackad glass känns helt rätt i tiden!

A. said...

"när badsäsongen är över"

Vem försöker du lura här?
Dina läsare om att du inte äter glass eller?

Förresten tänkte jag direkt när jag läste om detta att "...Oj, en hel glass. Undrar om Ninde kommer i baddräkten nu..."

Ninde said...

kim: Visst är det. Lite sött storebrorsaktigt sådär..:)

a: Som efterätt hemma hos någon ibland. Men annars håller jag mig till yogurtglass just nu..

*Pfft* Förstår att det är en känsla till djup oro hos dig...ha ha ha. Don't worry, baddräkten koms i regelbundet för simträning..