Tuesday, June 03, 2008

12 comments:

Anonymous said...

HÄR har jag.... verkligen aldrig varit.
Sydamerika tror jag på, som kontinent i alla fall.

RIO?


.... Skövde?

Flempan?

Jägersro...?

Därdetvarsol - COSTA BRA VA?!

Fan, vad svår du spelar att du är...

404 said...

Så det var Barcelona ändå. Känner helt klart igen Gaudi, men fick googla mig till bilden och insåg att det är Casa Batlló. Var inte inne där, utan valde istället La Pedrera.

Anonymous said...

Barce!
Jag var först!
Se själv:
http://www.kimmilrell.se/2008/06/02/helgen-i-bilder-helgen-i-siffror/

Ängeln said...

JAAAAAAAAAAAAA

Dödligt avundsjuk.. ni hade inte bra väder och låg på stranden också?

Ninde said...

snubbelito: Ha,ha lugn. Haft mycket på jobbet bara. Rio är fel. Skövde är jag inte helt säker på var det ligger, men där vid Costen ligger det inte iaf...;)

404: Att du gissade fel förut förlåts mer än väl av att du kände till en av mina favoriter, Gaudi. Ambitiöst av dig att googla dig via en av mina bilder. Men du har rätt, det är Casa Battlós tak och skorstenar jag har fotat...

Pedrera ser fint ut från utsidan men jag har aldrig varit inne där..

kim: Okej, du var först. Även om jag inte fattar hur du kunde plocka den så tvärsäkert på en diskret hunkantydning...;)

Mr K said...

La Pedrera kan också rekommenderas, även om det som du sa är finast från utsidan.

Ninde said...

ängeln: Var precis lagom varmt väder för att man ska orka gå runt i en stad. Hade inte tid för bad men hann med att gå längs stranden och äta ute med utsikt över vattnet.. Rekommenderas :)

k: Ok, fick prioritera pga tiden o tyckte Battló var mer värd att se insidan av..:)

Ängeln said...

Värsta är att jag vet precis hur bra Barca är... :(

Ninde said...

ängeln: Byn och inte laget då antar jag..;)

404 said...

Pedra har vissa snygga delar och ett trevligt tak. En kul detalj är att gatplattorna utomhus i närheten av pedra är samma plattor (inverterade) som Gaudi har designat och lagt inne i Pedra. Jag tycker om detaljer... :)

Ängeln said...

Laget??? Spelar de hockey i Spanien????

Ninde said...

ängeln: De har faktiskt ett hockeylag i stan. Fast populärast är nog Dinho och grabbarnas fotbollssparkande på den där stora stadion...

404: Ja, jisses vilken detaljkoll du har. Antar att du gillar la Sagrada Familia isåfall? Där kan man snacka om detaljer...:)