Friday, June 27, 2008

Saker som stör

Hans Wiklunds och andras kategoriska dissande av Sex and the City filmen. "– Brudar som gillar ”Sex and the city” bidrar till att kasta tillbaka jämlikhetssträvan hundra år tillbaka i tiden med de här löjliga Louis Vuitton prinsess-idealen. Och så tycker jag fan att om man är tjej och tycker det här är bra, då är man värd halva männens löner, inte en krona till," Istället tycker han att vi ska titta på Hulken. Jamen fint, denna litterära gigant. Eller kanske är det som en killkompis påstår. Att tjejer blivit mer krävande i sängen efter Sex and the City..måste kännas hårt om man inte kan leva upp till det...

Hurvida filmen i sig överträffar min lilla rosa dvd box med filmerna får jag återkomma till. Har inte hunnit med att se den än och inte helt hundra på att vi hinner dra ihop gänget och se den innan det är dags att dra från stan. Slipper iallafall fundera på vilken av karaktärerna jag ska klä mig som.

Att stasiregistrera bloggare enligt ett förslag från Marianne Mikko, en estnisk ledamot. "Om vi ser namn och bild på den som skriver så gynnar det yttrandefriheten. Om en bloggare förolämpar eller manipulerar så kommer vi att veta vem som står bakom bloggen, säger Marianne Mikko till Ekot."
Ja, vilken bra idé. Kommer ju verkligen gynna yttrandefriheten
om ingen vågar skriva om annat än sin balkongodling av rädsla för att arbetsgivaren,exet eller någon annan ska misstycka. Dessutom är det ju inte direkt svårt att sno någon annans identitet för de som verkligen är ute i skumma ärenden..
Låter verkligen som ett genomtänkt förslag från en äldre dam som saknar den gamla röda stadskontrollen..

Att jag inte automatiskt får ledigt halva dagen innan semestern.
Så att jag hinner sitta i solen och varva ner eller färga ögonfransarna och handla present till helgen i lugn och ro. Elakt. Istället måste jag ro i land det sista strulet. Suck. Hur lång tid kan det egentligen ta för en 50 årig man att färdigställa ett dokument. Jag. Vill. Gå. Hem. Nu.

11 comments:

Felicitas said...

Åh, nu fick du mig också förbannad! Morr!

Ninde said...

felicitas: välkommen in i klubben honey..:)

Anonymous said...

Det är bra Ninde; buss på! Bit dem i benet, bara.

Nu är det äntligen helg. Läge att ladda batterierna igen.


:D

S said...

Appropå sista stycket och dokumentet. Mina empiriska studier ger svaret "Hur lång tid som helst." Crazy, men sant.

Ninde said...

snubben: Ha,ha på dagis gjorde jag faktiskt just det om någon större brottade ner mig, bet till. Det brukade resultera i att folk gav till ett förvånat vrål o släppte en.. Men numera är jag alltför fåfäng för att slåss och bitas..;)

Jepp sista hektiska helgen i Storstaden innan laddning på landet iaf..:)

s: Tyvärr skulle det visa sig att du hade rätt på den punkten. Tog en evighet...

A. said...

Jag är på Hasse Wiklunds sida. Han brukar ha rätt. Och kan bara instämma i vad han säger. Skulle mkt hellre se Hulken! :-)

Dessutom är han en av få som recenserar filmer osett vilket är rätt svårt. Klarar man det så litar jag på honom...

A. said...

Och förresten, om tjejer blivit mer krävande i sängen efter att Sex and the City vet jag inte. Däremot vill ni ha fler skor... ;-)

Ninde said...

a:D u skulle mycket hellre se Hulken.. hm. Ja kanske lagom intellektuell nivå där. Även om jag trodde du skulle vara mer av en the Departed/Godfather kille..;)

Fler skor? Bara av godo isåfall. "She with the most shoes wins" heter det ju.;)

A. said...

Jag är en mångbottnad person. If with peasants behave like a peasant, if with kings... ja du fattar ;-)

Ninde said...

a: "..att tala med bönder på bönders vis och med lärde män på latin.." He,he mig fatta..:)

A. said...

Ja så var det ja... Kom verkligen inte ihåg det så hittade på en egen version och översatte den för att den skulle låta mer trovärdig...