Wednesday, June 18, 2008

FRA- Did you hear the people sing?

Det är glädjande när våra folkvalda lyssnar på folket som faktiskt har valt dem. Det hade varit ännu mer glädjande om förslaget till avlyssningslag hade röstats ner. Men man insåg iallfall att den här gamla soppan inte skulle sälja bättre i blå förpackning än vad den gjorde i röd. Vad göra?

Jo, man får ändra innehållet litegrann. I bästa fall ändrar man på hela grundreceptet och byter ut de skadligaste ingredienserna. I sämsta fall justerar man bara kryddningen lite. Kör samma gamla soppa i ny och snyggare förpackning. Under tiden detta tar hinner folk åka på semester och folkstormen blåsa över. Sedan presenteras "Den nya signalspaningssoppan" -nu med nytt förbättrat recept. Hurvida den nya soppvarianten får en lika fadd eftersmak återstår att se.

Sopplänk
Reaktioner

5 comments:

Anonymous said...

Ja, jag tror på din senare teori.

Anonymous said...

Bajs är fortfarande bajs, oavsett om man slår in det i finaste paket med silkessnöre omkring.

Ninde said...

kim: Glad you do :)

snubben:Jomenjo. ".. för snus är snus, är alltid snus, om än i gyllende dosor.."

Anonymous said...

För övrigt tar jag tillbaka min tidigare kommentar "jag vet inte vad jag tycker".
Nu är jag påläst och säger "fy helvete!"

Idag är jag extra besviken på Federley.

Ninde said...

kim: Precis, när man fattar ilsknar man till. Du är knappast ensam om att vara besviken på Federley idag...