Thursday, July 24, 2008

Lagom till värmeböljan

Är man tillbaks här i stan på kontoret. Känns smidigt. Liksom välplanerat. Seg vecka med trötta kunder och andras problem. Och en längtan bort. Har saker planerade i helgen här i stan men fortsätter det här vädret är det frågan om jag inte kompar ut lite och drar ut till lantluften över helgen. Man ringer mamma. Hon berättar om det senaste..

"..jag bakade såna där kuvertbröd du vet som jag brukar baka när vi har gäster, tog ut det ur ugnen, la över en handduk som jag fäste ordentligt runt och gick upp och tittade på tv lite medans det svalnade..

Sen hörde jag hur det jamade. Jag ignorerade honom. Och vet du vad han har gjort nu den där katten? Han har försökt putta undan tyngden, misslyckats, istället g n a g t hål på handduken och ätit upp en halv nybakt brödbulle. Är det tacken för att jag skämmer bort* honom det va? "


Sen tillägger hon harmset; Och jag som sa att han var söt när han kom upp och med en nöjd min la sig i tv soffan.

* Grå katten är av åsikten att det mesta som människor äter är godare än hans egen mat.

11 comments:

Felicitas said...

Haha! Kattskrälle! :D

Anonymous said...

Ha!
Det tycker Sebbe också.
När jag lagar mat lägger jag undan lite åt honom (innan jag tokkryddar och vitlöksindränker) men nehej då - det är min tallrik som är intressant...

Njut nu av hettan! God helg.

Ninde said...

felicitas: Ha,ha precis..Fast han ä r söt..;)

kim: Vegovovven? Ha en bra varm helg du med! :)

emster said...

katter rules! heja dem.

Ninde said...

emster: That they do..:)

A. said...

Smart katt. Såna djur kan jag uppskatta. :-)

Ninde said...

a: Jodå han är smart, lite rund om magen, lite självgod. Men rätt söt ändå..:)

A. said...

Låter nästan som mig haha... Om vi ersätter söt med stilig... :-))))

Ninde said...

a: Ha,ha så du vill låta påskina att alla tjejer utbrister "nämen titta vad söt* han är" så fort du travar in då? ;)

*okej stilig då..

A. said...

Exakt så. Eller ungefär så. Eller antagligen inte alls så. Men jag vill gärna tro det...

Ninde said...

a: *LOL*