Wednesday, July 02, 2008

Sista helgen i Storstaden-första semesterhelgen

Såklart den var fulltecknad...
* Ett dop med doplunch som lyckligen avlöpte utan allvarligare incidenter.
* En 30 års fest. Som jag efter viss tvekan tackat ja till då födelsedagsbarnet utmanat ödet genom att bjuda både mr Players hjärtekrossande Storebror och ett av hans ex. Det ex som är min kompis. Utan att gå in på detaljer kan vi konstatera att det finns en del outrett där och att jag vacklar lite mellan hurvida jag fortfarande förutsätts lojalitetshata honom eller om det nu förflutit tillräckligt med vatten mellan broarna för att jag ska få skratta åt hans skämt igen.

Storebror Player är ännu mer pojkaktigt söt än lillebror. Ser ut som några och tjugo fast han är långt över 30. Charmig som tusan och senaste gången jag höll i bordsplaceringen på en fest fick han tjejen brevid att nästan gråta av skratt. Sedan hämtade hon alla sina tjejkompisar och han fick hålla hov en stund. Den typen av kille. Inte alls den typ jag trodde min tjejkompis skulle ta på allvar*.

Naturligtvis kommer Storebror Player ensam till festen. Naturligtvis sätter han sig brevid mig. Jag kastar en "I know he's been a bad boy, but can I please, please, play with him?"-blick på kompis. Hon nickar diskret. Det är tur, det är svårt att hålla sig allvarlig i hans sällskap. Han är som den där killen i klassen som ser så oskyldig ut men i verkligheten är full av bus och galna upptåg. Det blir en kul och smått galen kväll...

Söndag: Infria lördagens löfte att beundra och provrida kompis nyförvärvade häst.
Göra ett allvarligt försök att skrämma Killkusinen till att faktiskt vattna mina blommor under semestern. Inte bara säga att han ska göra det och sedan "råka glömma". Sedan infria löfte att lämna lite grejer och titta förbi och hälsa på kompis-kompis på väg mot Hemstaden. Världens tråkigaste människa med världens tråkigaste pojkvän, boende i en av Sveriges tristaste städer. Grät nästan av lättnad när jag fick åka därifrån till den betydligt vackrare Hemstaden.


*Därför varnade jag henne bara för lillebror, Mr Player. Varpå hon raskt föll för hans Storebror. Och nej, jag skulle aldrig falla för någon i Player familjen.

1 comment:

Anonymous said...

Ha en bra semester!